آهسته و پیوسته؛ گزینه‌های روی میز اوکراین

هرگز قرار نبود ضد حمله کیف آسان باشد و همیشه پیش‌بینی می‌شد که این نوع از نبرد مرگبار رو در رو، بخشی از تلاش اوکراین برای بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل روسیه باشد.

اما موفقیت تلاش اوکراین همچنان بستگی به این دارد که بتوانند از نیروهای روسی زیرک‌تر باشند و آن‌ها را قافلگیر کنند، نه اینکه درگیر نبرد فرسایشی نزدیک شوند.

 ویدئویی که فرماندهی نیروهای ویژه اوکراین به تازگی منتشر کرد ناراحت کننده بود؛ یک سرباز اوکراینی از مرکز عملیات ویژه 73ام نیروی دریایی در یک سنگر، ظاهراً در جبهه جنوبی، می‌جنگد و راه خود را باز می‌کند و به طور پی در پی، از فاصله نزدیک به سربازان روسی در مسیرش شلیک می‌کند. گرد و غبارِ در هوا بر حس هرج و مرج و وحشت این ضد حمله می‌افزاید.

هرگز قرار نبود ضد حمله کیف آسان باشد و از ابتدا مشخص بود که این نوع نبرد مرگبار رو در رو،  بخشی از تلاش اوکراین برای بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل روسیه خواهد بود. اما موفقیت تلاش اوکراین همچنان بستگی به این دارد که بتوانند از نیروهای روسی زیرک‌تر باشند و آن‌ها را قافلگیر کنند، نه اینکه درگیر نبرد فرسایشی نزدیک شوند. و احتمالاً دلیل این که پیشروی آن‌ها در فاز اولیه ضد حمله کند بوده است، همین موضوع است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر«کارت‌های باقی مانده کی‌یف برای ادامه بازی با تزار!» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.