زلنسکی به آلمان رفت

به گزارش رویترز،‌ ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین امروز (یکشنبه) در پیامی توییتری اعلام کرد که بعد از ایتالیا و دیدار با مقامات ایتالیایی و پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در روز شنبه، وارد برلین شده است.

رهبر اوکراین آخرین بار در فوریه سال گذشته، درست قبل از شروع جنگ با روسیه، برای حضور در شورای امنیت مونیخ به آلمان سفر کرد.

آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپاست، در آغاز جنگ اوکراین – روسیه، به دلیل آنچه برخی واکنش محافظه‌کارانه می‌خواندند با انتقاد مواجه شد؛ اما این کشور به یکی از بزرگترین ارائه‌دهنده‌های کمک‌های مالی و نظامی اوکراین تبدیل شده و از دیگر قدرت‌های اروپایی مانند فرانسه پیشی گرفته است.

آلمان روز شنبه ۲.۷ میلیارد یورو (۳.۰ میلیارد دلار) کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد که بزرگترین بسته کمکی این کشور از زمان حمله روسیه است و متعهد شد تا زمانی که لازم باشد از کی‌یف حمایت کند. این کشور همچنین حدود یک میلیون پناهنده اوکراینی را پذیرفته است.

کریستین مولینگ، معاون شورای روابط خارجی آلمان گفت: زلنسکی احتمالا می‌خواهد مستقیما از اولاف شولتس، صدراعظم بشنود که پایان جنگ را چگونه می‌بیند. آیا آلمان پیروزی اوکراین را می‌خواهد یا اینکه صرفا جنگ تمام شود؟ این برای زلنسکی مهم است که مستقیما از اولاف شولتس بشنود که او چه فکری می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.