درخواست فوری بورل درباره جنگ اوکراین

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (شنبه) با حمایت از عرضه تسلیحات دوربرد به اوکراین، خواستار تسریع ارسال تسلیحات به کی‌یف شد.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، بورل در جمع خبرنگاران گفته است از آن‌جایی‌که نیروهای اوکراینی هر روز در باخموت به یکهزار گلوله توپخانه‌ای نیاز دارند، کشورهای اتحادیه اروپا باید عرضه مهمات به کی‌یف را تسریع بخشند.

روسیه دست به اعتراف زد/ شکست خوردیم!

وی ادامه داد که «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین به او گفته است که وی در نشستی در استکهلم به همتایان خود در اتحادیه اروپا گفته است که کی‌یف به حمایت بیشتری برای دفاع از خود در مقابل حملات روسیه نیاز دارد.

وی با اشاره به این موارد تصریح کرد که در بخش شرقی میدان نبرد در شهر باخموت، «اوکراین به بیش از یکهزار گلوله توپخانه‌ای در هر روز نیاز دارد».

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که چه طور کشورهای اتحادیه اروپا می‌توانند عرضه تسلیحات به اوکراین را تسریع بخشند، گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید به ذخایر مهمات خود رجوع کرده و بر چالش‌های لجستیکی غلبه کنند.

در ماه مارس، وزرای اتحادیه اروپا طرحی به ارزش دست‌کم دو میلیارد یورو برای عرضه یک میلیون گلوله مهمات توپخانه و موشک در مدت 12 ماه به اوکراین را تصویب کردند. این طرح کشورهای اتحادیه اروپا را موظف می‌کرد تا از ذخایر خود گلوله‌های مهمات توپخانه‌ای را برای اوکراین تأمین کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین تأکید کرد که اوکراین نیاز ویژه ای به مهمات دوربرد دارد «زیرا روسیه از فاصله دور در حال بمباران کردن است. اوکراینی‌ها مجبورند که برای رسیدن به همان برد، ظرفیت کافی را در اختیار داشته باشند».

کولبا قبل از دیدار با بورل گفته بود که مهمات دوربرد، محور گفت‌وگوهایش با بورل است. آلمان امروز کمک نظامی 2.7 میلیارد یورویی به اوکراین را اعلام کرد که این بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی بلین به اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه به اوکراین در فوریه گذشته محسوب می‌شود و متعهد شد که حمایت‌های بیشتری از کی‌یف در مقابل روسیه داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.