هشدار نسبت به فروپاشی کابینه نتانیاهو/حمله به وزیر تندرو

اقدامات وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی علیه بنیامین نتانیاهو انتقاد شدید صهیونیست‌ها علیه وی را به همراه داشته طوری که رئیس ائتلاف کابینه «ایتامار بن گویر» را عامل فروپاشی احتمالی کابینه این رژیم دانست.

به گزارش خبرگزاری سما، «آویر کاتس» رئیس ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی درباره تشدید اختلافات میان ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم و بنیامین نتانیاهو درپی ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در دفع حملات موشکی اخیر مقاومت فلسطین گفت: بن گویر مسوول سرنگونی کابینه راستگرا خواهد بود.

خبر مهم درباره پرونده ترور شهید سلیمانی

در همین راستا، بزالل اسموتریچ رهبر حزب «صهیونیسم دینی» نیز که خود از هم‌پیمانان بن گویر محسوب می‌شود به وی حمله کرد و اظهار داشت: ما به دنبال اقدامات قاطع‌تری هستیم که بازدارندگی را بازگرداند، اما مسیر تغییر نه تهدید به سرنگونی کابینه است و نه با تحریم نشست‌های کابینه و کنست درست می‌شود.

وی افزود: بزرگترین پاداشی که ما به دشمنان می‌دهیم، سرنگونی یک کابینه راستگرای خوب است؛ چرا که راه را برای بازگشت جریان چپ با حامیان تروریستی‌اش به قدرت هموار می‌کند.

ناتوانی رژیم صهیونیستی در مقابله با حملات موشکی اخیر مقاومت فلسطین و پاسخ به این حملات، اعتراض دو حزب تندروی «صهیونیسم دینی» به رهبری «بزالل اسموتریچ» و حزب «عوتسما یهودیت» به رهبری «ایتامار بن گویر» به عنوان دو هم‌پیمان اصلی «بنیامین نتانیاهو» را به همراه داشته است.

در همین راستا، حزب «عوتسما یهودیت» (قدرت یهودی) به ریاست بن گویر پیشتر اعلام کرده بود که به دلیل واکنش ضعیف کابینه بی بی علیه حملات غزه در روند رای گیری در کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) شرکت نخواهد کرد.

این حزب در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما در حال بررسی اقدامات بیشتر هستیم.

این اعتراض‌ها منجر به شکل‌گیری اختلاف میان نتانیاهو و بن ‌گویر شد و به دنبال مخالفت وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و اعضای حزب او با مشارکت در جلسه کنست در اعتراض به ناتوانی کابینه و ارتش این رژیم در پاسخگویی به حملات موشکی مقاومت فلسطین از نوار غزه، حزب لیکود و «عوتسما یهودیت» یکدیگر را تهدید به قطع همکاری در کابینه ائتلافی کردند.

حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه در بیانیه‌ای به شدت از ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم انتقاد کرد.

در بیانیه لیکود آمده است: نخست وزیر، وزیر جنگ و نیروهای امنیتی کسانی هستند که رویدادهای امنیتی حساس و پیچیده‌ای را که اسرائیل با آن مواجه است، مدیریت می‌کنند.

این بیانیه می افزاید: نخست وزیر کسی است که تصمیم می‌گیرد که چه کسی در رایزنی‌های امنیتی شرکت کند و اگر این برای بن گویر قابل قبول نیست، دیگر نیازی به ماندنش در کابینه نیست.

بیانیه لیکود، واکنش بن گویر را به همراه داشته است.

بن گویر در پاسخ به بیانیه حزب لیکود و در پیامی به نتانیاهو گفت: اگر ما را در کابینه نمی‌خواهید، از این تصمیم استقبال می‌کنیم، چرا که این یک کابینه کاملاً راست‌گرا نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.