رئیس سازمان بورس استعفا داد؟

 مجید عشقی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازار سرمایه و دلایل ریزش شاخص و اینکه چرا بازار بسته نشد اظهار داشت: دستورالعمل شورای عالی بورس این است که سازمان مجاز است در مثبت و منفی ۵ درصد نسبت به بستن بورس اقدام کند اما با توجه به بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که در این شرایط نیازی نیست که در این روند صعودی و اینکه برخی از سرمایه‌گذاران اقدام کردن به شناسایی سود نیازی به بستن بازار نیست. 

اعلام ضوابط جدید خرید و فروش سکه طلا+ عکس

وی درباره فروش دستوری حقوقی های بازار گفت: به طور رسمی این موضوع را تکذیب می‌کنم آنچه مطرح شد این بود که بازارگردان‌ها چه در روند منفی بازار و چه روند مثبت باید به تعهدات بازارگرپانی خود عمل کنند و به جز آن هیچ صحبتی نداشتیم.این موضوعات توجیه هایس است که عده‌ای برای فروش‌های خود مطرح کردند و روز گذشته هم بازارگردانها حدود هزار میلیارد تومان خرید را انجام دادند. 

رییس سازمان بورس درباره دلایل ریزش شاخص گفت: شناسایی سود توسط عده‌ای از معامله گران بازار سمت فروش را تقویت کرده است و هیچ دلیل اقتصادی و بنیادی ندارد.

وی با بیان اینکه عرصه‌های اولیه انجام می‌شود، افزود: از هفته های آتی در بورس و فرابورس عرضه های اولیه را انجام میدهند و بحث ارزشگذاری مطرح است. 

عشقی تاکید کرد : استعفایم را تکذیب می‌کنم و استعفا نداده‌ام. 

رییس سازمان بورس درباره تعیین تکلیف عرضه خودرو در بورس گفت: خودروسازها می‌توانند عرضه کنند و پذیرش‌ها لغو نشده است و فرایند را متوقف نکرده‌ایم و خودروسازهای خودشان تصمیم می‌گیرند که عرضه بورسی داشته باشند یا خیر.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.