نشست مخفیانه نتانیاهو با فرماندار فلوریدا لو رفت

خبرگزاری فلسطینی سما گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه گذشته به صورت محرمانه با ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا دیدار کرد؛ بدون آنکه بیانیه‌ای درمورد این نشست یا خبری از آن منتشر شود.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که برخلاف نشست‌های مشابه با فرمانداران آمریکایی، اما دفتر بنیامین نتانیاهو برگزاری نشستی میان او با ران دیسانتیس را مخفی کرد و هیچ تصویری از این دو فرد در شبکه‌های اجتماعی یا در سایت دفتر نخست وزیر منتشر نشد.

ران دیسانتیس نامزدی است که احتمالا دشواری‌هایی را برای دونالد ترامپ در رقابت ریاست جمهوری به ویژه در داخل حزب جمهوری خواه ایجاد می‌کند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که دیسانتیس تنها کسی است که تصویری از نشستش با نتانیاهو در سالن کابینه را منتشر کرد و نوشت: همواره از دیدن نخست وزیر نتانیاهو خوش‌وقت هستیم.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی، تصاویری که فرماندار فلوریدا منتشر کرده، نشان می‌دهد در این نشست، «تساحی هنگبی»، مشاور امنیت داخلی، «ران درمر»، وزیر امور راهبردی و «اوفیر فالک»، مشاور سیاسی جدید نتانیاهو حضور داشتند.

رسانه‌های اسرائیلی افزودند: افرادی که در این نشست، نتانیاهو را همراهی می‌کردند، از جواب دادن به سوالات درباره نشست مذکور طفره می‌روند؛ امری که به معنای تمایل نتانیاهو برای عصبانی نکردن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق و جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکاست که تاکنون در پی اصلاحات قضایی از دعوت وی به آمریکا امتناع کرده است.

به نوشته این رسانه‌ها، نتانیاهو ترجیح می‌دهد با احتیاط بیشتری با بایدن تعامل داشته باشد چرا که کاخ سفید پیش از این نسبت به تحولات اخیر در اسرائیل ابراز نگرانی کرده و خواستار یافتن راهکاری سیاسی برای آن شد.

رسانه‌ها این مخفی کردن نشست را بنا به خواسته نتانیاهو می‌دانند، تا کسی را در ایالات متحده خشمگین نکند، نه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نه جو بایدن را.

بایدن تا به الان از دعوت کردن نتانیاهو برای حضور در کاخ سفید در پی اصلاحات قضائی در اسرائیل امتناع کرده است. رسانه‌ها اعلام کردند که نتانیاهو سیاست تعامل با احتیاط بیشتر با بایدن را ترجیح می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.