توییت فواد حسین بعد از سفرش به تهران

وزیر خارجه عراق نوشت: فرصت خوبی فراهم شد تا با حسین امیر عبداللهیان، همتای ایرانی خود دیدار کنم.

حسین تاکید کرد:در این دیدار درخصوص تحولات منطقه از جمله توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط، روابط تهران با واشنگتن، اوضاع سوریه و مسائل مورد اهتمام مشترک رایزنی کردیم.

پیام روشن حضور رئیسی در جلسه استیضاح فاطمی امین

عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق که صبح روز گذشته(شنبه) در راس هیاتی بلند پایه به تهران سفر کرده بود در نشست مشترک با سید ابراهیم رئیسی، همتای ایرانی خود اظهار کرد: هدف از سفر به تهران تاکید بر روابط محکم تاریخی دو دولت ایران و عراق است. این روابط تنها به نهادهای دولتی دو کشور محدود نبوده بلکه در همه زمینه‌ها جریان دارد.

فاطمی امین از وزارت صمت رفت

وی با اشاره به پیوندهای تاریخی، جغرافیایی و همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و عراق، افزود: مثل روز روشن است که روابط دو کشور محکم و غیرقابل تغییر است و این امر ناشی از تلاش دو دولت برای همکاری براساس استقلال و منافع مشترک است.

رشید در ادامه با اشاره به نقش ایران در کمک به اپوزیسیون عراق در دوره استبداد صدام، گفت: ملت عراق وفادار است و ما هیچگاه حمایت ایران از مردم عراق و همچنین کردهای عراق در حلبچه در زمان حمله شیمیایی صدام را فراموش نمی‌کنیم. ایران نقش مهمی در مبارزه با داعش در عراق داشت و این روابط دو کشور روزبه روز محکم‌تر می شود. ما باید این روابط را با همکاری بیشتر، بهبود ببخشیم.

رئیس جمهور عراق ادامه داد: باید حقابه عراق رعایت شود و اهمیت زیادی برای مقابله با تجارت مواد مخدر بدهیم. مهم است که نهادهای دو کشور برای بهبود زیرساخت‌های ایران و عراق، تبادل اطلاعات داشته باشند.

رشید با ابراز خرسندی از تفاهم ایران و عربستان، خاطرنشان کرد: بهبود روابط ایران و عربستان به بهبود امنیت و همکاری کشورهای منطقه منجر خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.