حادثه برای یک نوجوان بر اثر انفجار مین در سنندج

انفجار مین در یکی از روستاهای اطراف سنندج موجب قطع دو دست و آسیب جدی به چشم یک نوجوان ۱۰ ساله شد.

دیروز دو کودک با هویت پیشرو صمدی ۱۱ ساله و ارشیا نوری ۹ ساله ساکن روستای قلقله چتان بخش مرکزی سنندج  بر اثر انفجار مین‌ بجا مانده از دوران جنگ ایران و عراق دچار مجروحیت شده و به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شدند.

فوری/ حمله ناموفق به اماکن نظامی در سمنان

حسن عسکری فرماندار سنندج در مورد جزئیات کامل این اتفاق اظهار کرد: ساعت 6 بعد از ظهر روز پنج‌شنبه در محدوده خارج از روستای قلقله چتان بخش مرکزی در منطقه‌ای که تاکنون دو مرحله توسط اکیپ‌های مین‌روبی پاکسازی و مین‌روبی شده است متاسفانه به دلیل رانش زمین بر اثر بارندگی‌های اخیر دو نوجوان یک مین را پیدا کرده و آن را دستکاری می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه مین بر اثر دستکاری‌های صورت گرفته منفجر و این دو نوجوان مجروح و بلافاصله به بیمارستان اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر دو کودک بلافاصله تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند، اضافه کرد: همان زمان بخشدار بخش مرکزی در بیمارستان حضور و پیگیرهای لازم برای انجام مراقبت‌های خاص هر دو مصدوم این حادثه انجام می‌دهد.

وی افزود: در تماس‌هایی که بلافاصله با بیمارستان گرفتیم مشخص شد که یکی دو ساعت بعد از این حادثه یکی از دو نوجوان مصدوم شده در وضعیت مساعدی ترخیص شد.

فرماندار سنندج اذعان کرد: متاسفانه یکی از این دو نوجوان از ناحیه بالاتنه دچار آسیب شدید شده بود که تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته است.

وی افزود: از خانواده‌ها انتظار داریم که فرزندان خود را توجیه کنند تا اگر به شیء ناشناسی برخورد کردند آن را دستکاری نکنند و مراتب را به دهیاری و فرمانداری اعلام نمایند.

وی تصریح کرد: صبح فردا اکیپ ویژه مین‌روبی برای بررسی آن منطقه اعزام خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.