فوری/ تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

 وبگاه وزارت خزانه‌ داری آمریکا امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ ای از تحریم چند فرد و نهاد متعلق به شبکه فرار از تحریم‌ ها خبر داد.

در بیانیه صادره در وبگاه وزارت خزانه‌ داری آمریکا در این خصوص آمده است که دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) تحریم هایی را علیه شبکه تأمین حمایت از برنامه های پهپادی و نظامی ایران اعمال کرده است.

رئیسی: شهادت مظلومانه ۱۱ روحانی اهل سنت در ماه رمضان موجب بیزاری مردم کردستان از گروهک‌های تجزیه‌طلب شد

در بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص ادعا شده است: شبکه مذکور در خرید قطعات الکترونیکی برای برنامه‌ های نظامی ایران، از جمله قطعات مورد استفاده در پهپادهای این کشور نقش داشته است. این تحریم ها به ویژه، رئیس شرکت «سامانه پردازان نامد آرمان» (Pardazan System Namad Arman؛ پاسنا) ایران و شرکت‌ ها و تامین‌ کنندگان صوری این نهاد را در ایران، مالزی، هنگ‌ کنگ و چین که به شرکت «پاسنا» (PASNA) برای خرید کالا و فناوری کمک کرده اند، هدف قرار داده است.

در بخشی از این بیانیه اضافه شده است: «برایان نلسون» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت که شبکه ای که امروز تحریم شد، کالاها و فناوری را برای دولت ایران و صنایع دفاعی و برنامه پهپاد این کشور خریداری می کرد.

این بیانیه می افزاید: وزارت خزانه داری به اعمال تحریم های خود علیه تلاش های نظامی ایران که باعث ناامنی منطقه ای و بی ثباتی جهانی می شود، ادامه خواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.