شوک پنتاگون از درز اطلاعات محرمانه/ نمی‌دانیم چه تعداد سند فاش شده است!

راشاتودی گزارش داد، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون با اشاره به اسناد درز پیدا کرده از این سازمان به فضای مجازی، گفت که هنوز مشخص نشده که «چه تعداد سند» به بیرون درز پیدا کرده است.

وی در نشستی مطبوعاتی گفت: همچنان به پیدا کردن اسناد در فضای آنلاین ادامه می‌دهیم. پنتاگون هنوز تعداد مشخصی از اسناد فاش‌شده را شناسایی نکرده و همچنان در حال ارزیابی «دامنه و وسعت» این درز اطلاعاتی است.

درز اسناد محرمانه پنتاگون: باخموت قطعا به دست روسیه می‌افتد

اسناد موردنظر ماه گذشته در شبکه اجتماعی «دیسکورد» پدیدار شد و سپس به اینترنت راه یافت و توجه رسانه‌های روز را به خود جلب کرد. گفته می‌شود که عامل انتشار اطلاعات فردی ۲۱ ساله به نام جک تیکسیرا، عضو گارد ملی هوایی آمریکا است. اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) روز پنجشنبه وی را بازداشت کرد.

اسنادی که به فضای مجازی راه‌یافته حاوی اطلاعاتی محرمانه درباره فعالیت نیروهای آمریکا و ناتو در اوکراین، شمار تلفات ارتش کی‌یف، کاهش مهمات نیروهای اوکراین و همچنین جاسوسی واشنگتن از متحدانش در طول این جنگ بوده است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفته است که برخی از این اسناد احتمالاً بخشی از «نیرنگ» غرب با هدف ضعیف نشان دادن توانمندی‌های ارتش اوکراین در آستانه حملات قریب‌الوقوع بهاری این کشور به مسکو است که شایعات زیادی درباره آن شنیده می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.