هوای تهران در روز شنبه چگونه است؟

اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی ارتفاعات استان برای امروز شنبه (۲۴ دی) را ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش‌های پراکنده برف و گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد.

طبق بررسی تصاویر ماهواره ای و خروجی مدل های پیشیابی عددی و نیز نقشه‌های هواشناسی، امروز وضعیت جوی ارتفاعات استان تهران به صورت ابری در بعضی ساعات همراه با بارش‌های پراکنده برف و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و با توجه به ماندگاری هوای سرد و عدم وزش قابل ملاحظه باد در مناطق پرتردد، پرجمعیت و صنعتی شهری در بعضی ساعات همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا و غبارآلود به ویژه در ساعات صبح خواهد بود.

از اواخر امروز با ورود سامانه بارشی جدید به استان تهران، پیش بینی افزایش ابرناکی، بارش برف در ارتفاعات، یخبندان، پدیده مه و لغزندگی سطح جاده‌ها می‌شود و ادامه فعالیت این سامانه تا صبح روز دوشنبه مورد انتظار است.

از روز دوشنبه با پایداری نسبی جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه، کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

براساس این گزارش آسمان تهران فردا امروز قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی و توام با هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است و در بعدازظهر نیز افزایش ابر با حداقل دمای منفی ۲ و حداکثر دمای یک درجه سانتیگرادرا شاهد خواهیم بود؛ عمچنین برای روز یکشنبه این هفته، آسمانی ابری و در بعضی ساعات‌ بارش پراکنده برف، گاهی وزش باد با حداقل دمای منفی ۲ و حداکثر دمای صفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه آلودگی – امین‌آباد با کمینه دمای منفی ۱۴ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.