کنایه اردوغان به آمریکا/ بدون اف- ۱۶ هم از خود دفاع می‌کنیم!

نیوز آرمنیا گزارش داد، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه امروز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری «پی بی اس» اعلام کرد:«بایدن» به من قول دا که موضوع جنگنده‌ های اف- ۱۶ را حل کند. می‌ دانم که وی با دید مثبت به آن نگاه می‌ کند.

رئیس‌ جمهور ترکیه در این گفتگو ادامه داد: ما حتی با جمهوریخواهان نشست هایی داشتیم و آنها گفتند که به آن نگاه مثبت خواهند کرد. حالا اگر ما در بحث اف- ۱۶ نتیجه‌ ای که می‌ خواهیم را هم نگیریم، بازهم از خود دفاع می‌ کنیم.

«رجب طیب اردوغان» در ادامه اضافه کرد: شما از یونان در خصوص جنگنده های اف- ۱۶ همه نوع حمایت را به انجام می رسانید. پایگاه‌ هایی در آنجا ایجاد می‌ کنید؛ اما از ترکیه کشور دوست ناتو چنین حماتی نکردید، کشوری که ناتو را همه گونه حمایت می‌ کند.

این در حالیست که «باب منندز» چندی پیش در مصاحبه با روزنامه یونانی کاتیمرینی، دستیابی ترکیه به جنگنده های آمریکایی را منوط به تغییر سیاست این کشور دانست و گفت که مادامی که آنکارا مسیر سیاسی خود را تغییر ندهد و با امتناع از خرید سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ روسیه به تعهدات خود در قبال ناتو عمل نکند، با فروش جنگنده‌ های اف -۱۶ به این کشور مخالف است.

سناتور آمریکا همچنین اضافه کرد: در خصوص تداوم نقض حریم هوایی یونان و تاخیر در روند الحاق سوئد و عضویت فنلاند در ناتو، امیدواریم که ترکیه روند خود را تغییر داده و به مسئولیت‌ های خود در قبال ائتلاف نظامی ناتو عمل کند و شریک سازنده ای (برای ناتو) در منطقه باشد.

منندز به این روزنامه یونانی تاکید کرد که دولت ترکیه مسئولیت و فرصت دارد تا پایبندی خود به تعهداتش در قبال ناتو و اصول و ارزش‌های مشترکی که زیربنای این ائتلاف مهم است، را به شکلی واضح نشان دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.