روسیه در تدارک یک حمله بزرگ/ انگلیس فاش کرد

نهادهای امنیتی وزارت دفاع انگلیس گزارش دادند که ارتش روسیه با تجمیع نیروهای خود در مناطق جنوبی اوکراین، در حال تداک یک حمله بزرگ یا دفع یک ضدحمله است.

به گزارش رویترز، نهادهای امنیتی وزارت دفاع انگلیس در گزارش روزانه خود درباره تحولات میدانی جنگ در اوکراین، روز شنبه اعلام کردند ارتش روسیه نیروهای خود را در مناطق جنوبی اوکراین جمع کرده و در حال آماده‌سازی برای انجام عملیاتی بزرگ است.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده: جنگ روسیه در اوکراین در آستانه ورود به مرحله جدیدی است و هم‌اکنون بیشتر درگیری‌ها در حال تغییر جهت به منطقه‌ای به مساحت نزدیک به ۳۵۰ کیلومتر در مناطق جنوب‌غربی است؛ از نزدیک منطقه زاپوریژیا تا منطقه خِرسون، موازی با رودخانه دنیپر.

بنا بر گزارش نیروهای امنیتی انگلیس، ارتش روسیه، نیروهای خود را در جنوب اوکراین متمرکز کرده و احتمالاً در حال آماده‌سازی برای یک حمله یا ضدحمله است.

آنگونه که در این بیانیه ادعا شده، کاروان‌های طولانی از کامیون‌های نظامی، تانک‌ها، توپخانه‌ها و دیگر تسلیحات ارتش روسیه همچنان از منطقه دونباس به سمت مناطق جنوب‌غربی در حال حرکت هستند.

بیانیه وزارت دفاع انگلیس همچنین افزود: گردان گروه‌های تاکتیکی ارتش روسیه که متشکل از ۸۰۰ تا هزار نیروی نظامی است، هم‌اکنون در منطقه کریمه مستقر شده و حتماً و یقیناً، نیروهای روسیه در منطقه خِرسون را پشتیبانی خواهند کرد.

به گفته وزارت دفاع انگلیس، نیروهای اوکراینی بیشتر تمرکز خود را بر هدف‎‌قراردادن پل‌ها، انبارهای مهمات، و خطوط ریلی در مناطق جنوبی قرار داده‌اند؛ به خصوص خط راه‌آهن راهبردی و مهمی که منطقه خرسون را به شبه‌جزیره کریمه وصل می‌کند.


بیشتر بخوانید 

هشدار سردار قاآنی به آمریکا و اسرائیل/ پاسخ جنایات خود را در کوتاه‌ترین زمان دریافت می‌کنید

رونمایی از داستر ۲۰۲۳ با تغییرات جدید/ تصاویر

برخورد یک خودرو با عزاداران حسینی/۳ نفر کشته شدند

هجوم عجیب عزاداران حسینی برای دیدن رضا گلزار+ فیلم

یک یوزپلنگ آسیایی بر اثر تصادف تلف شد


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.