چین به آمریکا هشدار داد/ اجازه نمی‌دهیم جهان را به قانون جنگل بازگردانید

به گزارش اسپوتنیک، «وانگ یی»، وزیر خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست های وزرای خارجه کشورهای آسه آن گفت: «چین به آمریکا اجازه نخواهد داد که جهان را به جای قانون و روابط بین الملل به قانون جنگل بازگرداند».

وی گفت: «ما قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورمان دفاع و از تلاش های ایالات متحده برای استفاده از کارت تایوان جهت مهار چین جلوگیری خواهیم کرد، ما این  این توهم رهبران تایوان را که می توانند برای استقلال به ایالات متحده تکیه کنند، نابود می کنیم اما در عین حال به قوانین بین المللی احترام می گذاریم».

وزیر خارجه چین ادامه داد: «اصول اساسی حاکم بر روابط بین الملل به ویژه مهم ترین حق بین المللی مبتنی بر   عدم مداخله در امور داخلی کشورها در منشور سازمان ملل آمده است».

وی افزود: «اگر اصل عدم مداخله در امور داخلی نادیده گرفته شود، جهان به قانون جنگل بازمی گردد و ایالات متحده از موضع قدرت با دیگر کشورها به ویژه بسیاری از کشورهای کوچک و متوسط به طور غیر قانونی ​​برخورد خواهد کرد. ما چننی اجازه ای نخواهیم داد و همه ملت‌ها باید برای جلوگیری از این اتفاق متحد و مانع تنزل تمدن بشری شوند».


بیشتر بخوانید 

هشدار سردار قاآنی به آمریکا و اسرائیل/ پاسخ جنایات خود را در کوتاه‌ترین زمان دریافت می‌کنید

رونمایی از داستر ۲۰۲۳ با تغییرات جدید/ تصاویر

برخورد یک خودرو با عزاداران حسینی/۳ نفر کشته شدند

هجوم عجیب عزاداران حسینی برای دیدن رضا گلزار+ فیلم

یک یوزپلنگ آسیایی بر اثر تصادف تلف شد


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.