اگر دیوار حجاب فرو بریزد مابقی دیوارهای نظام هم فرو می‌ریزد

سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی در حاشیه نشست تخصصی تبیین شاخص‌های عفاف و حجاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آماری که فرماندهی نیروی انتظامی به ما ارائه می‌دهند ۴۱ درصد افرادی که در معابر عمومی توسط نیروی انتظامی تذکر می‌گیرند یا توقیف می‌شوند کارمندان دولت هستند؛ کسانی که در محل کار یا بعد از خروج از محل کار رعایت حجاب و عفاف را ندارند.

وی با بیان اینکه طبق قانون باید کسانی که بیرون مورد تذکر یا توبیخ قرار می‌گیرند به محل کارشان هم ارجاع داده شود، افزود: در این تذکر آن چیزی که مهم است اگر ما و دولت می‌خواهیم عفاف و حجاب و صیانت از خانواده‌ها را جدی بگیریم باید از خودمان شروع کنیم.

هاشمی گلپایگانی تصریح کرد: ادارات مختلف اجازه نباید داشته باشند در محدوده و حیطه مدیریتی خودشان افراد بدحجاب داشته باشند و بعد به مردم در زمینه حفظ حجاب رهنمون دهند لذا در این طرح ستاد اولین عرصه و قدم شروع از دستگاه‌های دولتی و کارمندان است.

 دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه عفاف و حجاب نماد تقابل فرهنگ غربی با فرهنگ ایرانی - اسلامی شده است، تاکید کرد: عده‌ای می‌گویند چرا آنقدر به تار مو گیر می‌دهید؟ در جواب اینها باید گفت اگر این مسئله ساده است چرا دشمن آنقدر آن را جدی گرفته و می‌گوید اگر ما این دیوار را فرو بریزیم مابقی دیوارهای نظام هم فرو می‌ریزد. جمهوری اسلامی یعنی تمکن قدرت الهی که خداوند به ما امانت داده است.

وی با بیان اینکه شاخص‌های رفاه و حجاب برای دستگاه‌های دولتی مشخص و ابلاغ شده است، تاکید کرد: عفاف در شش مولفه است که عفاف در پوشش به صورت تفصیلی بیان و به همه دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۲ دستگاه را در ۳۳۰ ماده موظف کرده کار انجام دهند که صدا و سیما بالاترین وظایف قانونی را دارد.

هاشمی گلپایگانی تصریح کرد: در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قوه قضائیه موظف است؛ شعبه ویژه برای امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی کند.

وی به گشت ارشاد مسئولان که در این دولت مطرح شده اشاره کرد و گفت: مدیران متخلف اولین و مهمترین قسمت این برخورد هستند و مردم برای گزارش مدیران متخلف به دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر آن دستگاه مراجعه کنند.

هاشمی گلپایگانی تصریح کرد: در مقام بالاتر به دبیر استانی که در سایت مشخص است و اگر دبیر استانی اهمال کرد به سایت مرکز می‌توانند مراجعه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.