اولین واکنش مقام معظم رهبری به حمله روسیه به اوکراین/با جنگ در همه جای دنیا مخالفیم

مقام معظم رهبری به حمله روسیه به اوکراین واکنش نشان دادند و فرمودند: ما با جنگ در هر کجای دنیا مخالفیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی خود با مردم ایران به مناسبت مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم (ص) فرمودند: مظهر جاهلیت مدرن و مظهر تبعیض و بحران سازی در دنیا آمریکا است. اساسا رژیم ایالات متحده یک رژیم بحران ساز و بحران زیست است و از بحران‌های گوناگون ارتزاق می‌کند. آمریکا یک رژیم مافیایی است، مافیای سیاسی، اقتصادی، اسلحه سازی و انواع و اقسام مافیاهایی که سیاست های این کشور را در دست دارند و کنترل کشور در دست آنها است و کسانی را روی کار می آورند و کسانی را برکنار می کنند و این رژیم مافیایی احتیاج دارد که در اطراف دنیا در جاهایی بحران وجود داشته باشد به همین دلیل کانون‌های بحرانی را خلق می کنند.

ایشان همچنین فرمودند: داعش سگ دست آموز آمریکایی‌ها بود؛ امروز به نظر من اوکراین هم قربانی این سیاست است و قضایای اوکراین هم مربوط به سیاست آمریکا است و آمریکا اوکراین را به این نقطه کشاند. ورود به مسائل داخلی آن کشور و راه اندازی اجتماعات علیه دولت ها و کودتای رنگی درست کردن و حضور سناتورهای آمریکایی در داخل اجتماعات معارضه، به چنین جاهایی منتهی می شود.

رهبر انقلاب با بیان آنکه ما البته با جنگ و تخریب در هر جای دنیا مخالفیم، فرمودند: کشته شدن مردم و تخریب زیربناهای ملت‌ها اینها را تایید نمی کنیم و این حرف ثابت ماست. ما مثل غربی‌ها نیستیم که اگرچه بمب را بر روی کاروان عروسی در افغانستان بریزند آن را مبارزه با تروریسم عنوان کنند. آمریکا در شرق سوریه چکار می‌کند؟ چرا نفت سوریه و پول افغانستان را می‌دزدند؟ چرا در منطقه غرب آسیا از جنایات صهیونیست‌ها دفاع می‌کنند؟

ایشان گفتند: البته در اوکراین توقف جنگ هستیم و می خواهیم جنگ تمام شود، منتهی علاج هر بحرانی صرفا در صورتی ممکن است که ریشه شناخته شود که ریشه بحران در اوکراین سیاست‌های آمریکا و غربی‌ها است.

معظم له خاطر نشان کردند: مردم عامل استقلال کشورها هستند، اگر مردم در اوکراین وارد میدان میشدند، وضع دولت و مردم اوکراین این‌طور نمی‌شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.