رویترز گزارش داد، در حالی که به دلیل نگرانی ها از جهش تعداد موارد ابتلا به کرونا و امیدها به اقدامات محرک اقتصادی بیشتر برای مقابله با تبعات اقتصادی ویروس تقاضا برای خرید طلا افزایش یافته است، قیمت فلز زرد امروز به بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۲ رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا اوایل امروز به ۱۷۷۳ دلار رسید که بالاترین رقم از اواخر سال ۲۰۱۲ تاکنون بود، اما بعدا تعدیل شد و با ۰.۰۲ درصد افت نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۷۶۸ دلار و ۱۳ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه اوت با ۰.۲۳ درصد رشد به ۱۷۸۶ دلار و ۱۰ سنت رسید.

ایالت های تگزاس، آریزونا و نوادا برای دومین هفته متوالی شاهد رکوردشکنی موارد ابتلا به کرونا بوده اند و ۱۰ ایالت دیگر از فلوریدا گرفته تا کالیفرنیا با افزایش تعداد موارد ابتلا روبرو هستند.

نتایج تحلیل رویترز نشان می دهد موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ ژوئن نسبت به هفته پیش از آن ۲۵ درصد جهش داشته است.

روزنامه نیویورک تایمز دیروز گزارش داد که اتحادیه اروپا خود را برای ممنوعیت ورود مسافران از آمریکا آماده می کند. بدین ترتیب آمریکا در کنار برزیل و روسیه در فهرست کشورهای پرخطر از نظر این اتحادیه قرار خواهد گرفت.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا روز سه شنبه گفت بسته محرک اقتصادی بعدی روی بازگرداندن سریع مردم به فعالیت های اقتصادی متمرکز خواهد بود.

اعلام بسته های محرک اقتصادی بیشتر معمولا به سود بازار طلا تمام می شود زیرا سرمایه گذاران برای در امان ماندن از اثرات تورمی افزایش نقدینگی به بازار طلا پناه می برند. عامل دیگری که به رشد قیمت طلا کمک کرده، کاهش ۰.۱ درصدی شاخص ارزش دلار بوده است. ارزش دلار دیروز به پایین ترین رقم بیش از یک هفته اخیر رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.