در یکی از این اسناد که در مرکز دولتی آرشیو اسناد تاریخی- سیاسی سن پترزبورگ به نمایش درآمد، نوشته شده است: پوتین کارمندی با نظم و دیسیپلین، مجری دستورها و با انصاف و درستکار است که در امور سازماندهی و ورزشی عملکرد خوبی دارد.

پوتین از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ میلادی به عنوان یکی از مقام‌های ارشد سازمان اطلاعات خارجی شوروی در امور آلمان شرقی کار کرده است و در این کشور اروپایی تا پیش از اتحاد آن با آلمان غربی زندگی می‌کرد.

وی پیشتر درباره کار خود در کاگ‌ب گفته بود: کار من تنها در بخش سرویس اطلاعات خارجی نبود، بلکه در بخش سری امور غیرقانونی نیز خدمت کرده‌ام.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین به عنوان مدیر خانه دوستی اتحاد جماهیر شوروی و جمهوری دموکراتیک آلمان هم خدمت کرده است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین درباره ویژگی‌های الزامی برای کار در بخش سری امور غیرقانونی، گفت: افراد حاضر در این بخش خاص، باشخصیت و ویژه بودند تا بتوانند زندگی معمولی، بستگان، خانواده و کشور خود را ترک کنند، زیرا ممکن بود برای سال‌های طولانی زندگی را تنها وقف خدمت به میهن می‌کردند.

در سند دیگر کاگ‌ب در مورد پوتین خاطرنشان شده است: رفیق پوتین همواره سطح ایدئولوژیکی و سیاسی خود را ارتقاء و مهارت حرفه‌ای خود را بهتر می‌کند و به ورزش علاقه دارد.

در سند محرمانه دیگری پوتین به عنوان فردی با اخلاق معرفی شده که از اعتبار و محبوبیت در بین همکاران خود برخوردار است.

نمایشگاهی که اسناد پوتین در آن به نمایش در آمده «چهره‌های برجسته تاریخ میهنی (روسیه و شوروی) در قرن‌های بیستم و بیست و یکم» نام دارد و در آن اسناد شماری از مقام‌های روس از جمله «والنتینا ماتویینکو» رئیس فعلی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه)، «گئورگی پولتاوچنکو» فرماندار سابق سن پترزبورگ، «یوری گاگارین» نخستین فضانورد جهان از شوروی و «میخاییل گورباچف» آخرین رئیس جمهور اتحاد شوروی به نمایش درآمده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.