خبرنگار این رسانه در صفحه توییتری خود نوشت: مقامات چینی به نقل از سه کشور اروپایی عضو برجام گفته اند؛ اینستکس عملیاتی شده و چین نیز به‌عنوان طرف سوم برای پیوستن به این ساز وکار ابراز علاقه کرده است.

لورنس نورمن افزود: طرف چینی گفته که سیاست آمریکا مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفت ایران را نمی‌پذیرد؛ چرا که نفت ایران بخش مهمی از امنیت انرژی چین را تأمین می‌کند.

نورمن همچنین به نقل از مقامات چینی گزارش داد: ایرانیان اعلام کرده اند که به برجام پایبند می‌مانند اما درباره اجرای کامل تعهدات خود تحت این توافق اشاره نکردند.

نشست کمیسیون مشترک برجام دقایقی قبل، پس از نزدیک به سه ساعت و ۳۰ دقیقه مذاکره میان طرف‌های شرکت‌کننده به پایان رسید و انتظار می‌رود عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان که ریاست هیأت ایرانی را در این نشست بر عهده دارد، درباره نتیجه این نشست با خبرنگاران مصاحبه کند.

این نشست که دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام به شمار می‌رود، ساعت ۱۲ به‌وقت وین در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و گروه ۱+۴ به ریاست هلگا اشمید دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین آغاز شد.

هدف از نشست امروز، اطمینان از ادامه اجرای برجام در تمامی ابعاد آن و تبادل‌نظر درباره راه‌های مقابله با چالش‌های ناشی از خروج و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران عنوان‌شده بود.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در توئیتی نشست امروز کمیسیون مشترک برجام را رضایت‌بخش توصیف کرد.

میخائیل اولیانوف در توییتر خود نوشت: نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین را می‌توان تا اندازه‌ای رضایت‌بخش توصیف کرد. البته هرچند پیشرفتی حاصل نشد اما قطعاً یک شکست نبود. همه شرکت‌کنندگان بر تعهد کامل به برجام به رغم وجود مشکلات تأکید کردند.

عباس عراقچی تا دقایقی دیگر درباره نتایج به دست‌آمده با خبرنگاران مصاحبه و خانم اشمید به‌عنوان ریاست نشست امروز کمیسیون مشترک برجام، بیانیه‌ای را از طرف اعضا منتشر خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.