در شانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان، دیدار جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی با رهبر انقلاب، در حسینیه‌ امام خمینی رحمه‌الله برگزار شد.

در ابتدای این دیدار، تعدادی از دانشجویان و نمایندگان تشکلهای دانشجویی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل کشور پرداختند. 

خصوصی‌سازی نیاز مبرم اقتصاد است

در این دیدار رهبر انقلاب در دیدار واکنش به سخنان یکی از دانشجویان که خواستار توقف خصوصی‌سازی بود، فرمودند: در خصوصی‌سازی خطاهای بزرگی صورت گرفته که بنده هم مکرراً تذکراتی داده‌ام. اشکالاتی در خصوصی‌سازی هست. منتها اصل خصوصی‌سازی نیاز مبرم اقتصاد است؛ این از جمله اشکالات ساختار بود که اصلاح شده است.

ایشان تاکید کردند: البته در عمل اشکالاتی وجود دارد؛ خطاها و بی‌توجهی‌ها و لغزش‌هایی صورت گرفته که باید جلوی لغزش‌ها را گرفت.

اعتقادی به آنطور که برجام عمل شد نداشتم

رهبر انقلاب همچنین در دیدار رمضانی با دانشجویان به برجام هم اشاره کردند و فرمودند: در صحبتها بود که تصویب برجام را به رهبری نسبت داده‌اند؛ خب شما چشم و گوش دارید و همه‌چیز را می‌بینید. نامه‌ای که درباره‌ برجام نوشته شد و شرایطی که ذکر شده که در این صورت تصویب می‌شود را ببینید. منتها اگر این شرایط اجرا نشده، وظیفه‌ رهبری این نیست که وارد بشود.

معظم له اظهار داشتند: نظر ما این است که رهبری وارد کار اجرایی نشود، مگر جایی که به حرکت کل انقلاب ضربه میزند. اما آن‌طور که برجام عمل شد، من خیلی اعتقادی نداشتم و بارها هم به رئیس جمهور و وزیر خارجه گفتیم و تذکر دادیم.

مشکلات نظام پارلمانی از نظام ریاستی بیشتر است

در این دیدار یکی از ناطقان از رهبری سؤال کردند که این کمبودها در اداره‌ کشور به ساختار برمی‌گردد یا به کارگزاران، که رهبری فرمودند: ساختار قانون اساسی خوب است. البته ساختارها می‌توانند تکمیل شوند و نواقصشان برطرف شود، مثلاً یک روز مجمع تشخیص نداشتیم و امروز داریم. در همه‌ نظام‌ها همین است. بنابراین ساختار ایرادی ندارد منتها باید کم و زیادش کرد.

ایشان فرمودند: نظام پارلمانی هم که درباره‌ آن بحث شد، ما مفصل در مجمع بازنگری قانون اساسی آن را بررسی کردیم و نتیجه این شد که مشکلات نظام پارلمانی از نظام ریاستی بیشتر است. اما ما کارگزاران اشکال داریم؛ ناتوانی و کوتاهی داریم. گاهی کارگزاران در حرکت اشتباهی می‌کنند که در جامعه شکاف بزرگ ایجاد می‌کند.

​مشروح این دیدار متعاقبا منتشر خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.