با کاهش سریع موانع اداری، فضاهای کاری بسمت طراحی جدید سوق پیدا می کنند. طراحی فضایهای جدید شامل فضای اداری باز، مبلمان اداری انعطاف پذیر، پارتیشن اداری، پذیرش فن آوری های جدید و انواع فضاهای مشترک است.

این تغییرات شامل تمرکز زیادی بر استخدام و رضایت کارکنان است بطوری که سازمان ها به دنبال محیط های کاری هستند که یک تجربه منحصر به فرد را ارائه دهند تا به جذب و حفظ بهترین استعدادهای صنعت خود کمک کند.

در اینجا ما عناصر اصلی چگونگی سازگاری محل کار با تغییر انتظارات کارکنان را بررسی می کنیم.

WhatsApp Image 2018-11-21h at 11.07.30 AM

از اتاقک به یک فضای اداری باز

لازم نیست محل کار مشابه یک کتابخانه قدیمی مدرسه با یک زمینه سفید و سکوت مرگبار باشد! این روزها، توسعه فرهنگ کاری مناسب برای بسیاری از سازمان ها در اولویت است. با این حال، یک کارمند خوش برخورد  یک فرد مولد است. اتاقک ها  از بین رفته اند، و حال بسیاری از سازمان ها فضاهای کاری باز را با مبلمان اداری جذاب یا مبتنی با نوع فعالیت در نظر می گیرند که معمولا همراه با فضاهای ثانویه برای کارهای تکمیلی تعبیه شده است که انجام کارهای فعلی شما را تسهیل می کند.

کار کردن در یک فضای باز غیر رسمی به این معنی است که کارکنان می توانند در فضاهای مختلف کار کنند! جلسه ایده پردازی؟ روی پله ها. به تمرکز نیاز دارید؟ در یک  فضای  شخصی کاری خود بنشینید . به نورهای طبیعی نیاز دارید؟ لپ تاب خود بر روی یک صندلی راحت که به خیابان ولیعصر مشرف است ببرید. از پارتیشن برای دفتر خود استفاده کنید. آیا با همکار تان روی یک موضوع خاص کار می کنید؟ پس میز ناهارخوری همه اش برای شماست. همه این ها نمونه ای بود از اینکه یک دفتر چگونه به خوبی و به معنای واقعی تکامل یافته است تا نه تنها به تسهیل، بلکه به تکمیل زندگی کاری ما نیز کمک کند.

دفاتر طرح باز هر چیزی هستند جز یک فضای جداگانه، زیرا مسئله تطبیق پذیری است. دفتاتر کاری جدید با انواع فضاهای کاری برای تشویق همکاری های داوطلبانه طراحی شده است. این کارکنان با انتخاب نحوه و جایی که می خواهند کار کنند، فراهم می کنند و انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهند. آنها فضاهای کاری جذاب، میزهای ایستاده، میزهای انفرادی و کاناپه را برای همکاری فراهم کرده اند.

از آب سرد کن تا کافی شاپ

شناخت همکار تان در یک محدوده خسته کننده ناهارخوری یا کنار آب سرد کن یک روش قدیمی می باشد. بسیاری از شرکت ها به طور عمدی شرایط اجتماعی را در دفتر ایجاد می کنند که ممکن است در قالب اتاق بازی، آشپزخانه ، و حتی کافی شاپ  باشد.

 دفتر کاری بسیاری از استارتاپ ها برای کارکنانی که پینگ پنگ بازی می کنند آهنگ پس زمینه پخش می کند. از سبک های مختلف صندلی (از جمله نیمکت ها و مبل ها) برای ایجاد فضای بیشتر برای ایجاد صمیمیت بین کارکنان استفاده شده است. این نوع طراحی به سازمان شما  اجازه می دهد تا توجه ویژه ای به اجتماعی شدن کارکنان در محل کار داشته باشد.

WhatsApp Image 2018-h11-21 at 11.07.30 AM

فضاهای کاری همکاری مشترک

در گذشته تصور می شد که شما فقط می توانید در میز خود مولد باشید. اگر شما در آشپزخانه یا فضای  استراحت بودید، بدین معنی بود که شما در زمان استراحت هستید.   اما اگر شما فقط می خواستید خارج از روی میز خود کار کنید، چه؟ امروزه سازمان های بیشتری نیاز به ایجاد فضایی دارند تا همکاری های گروهی را تسهیل کند و کارکنان در فضاهای مختلف کار کنند.

همکاری الهام بخش به معنای چگونگی تعامل کارکنان و همکاری با یکدیگر در طول روز است. طراحی محل کار شما می تواند در جهت تسهیل همکاری بسیار متنوع باشد. فضاهای همکاری نه تنها الهام بخش تفکر خلاقانه و نوآورانه می شوند، بلکه می توانند روابط بهتر کارکنان را نیز پرورش دهند.

WhatsApp Image 2018-11-21 at 11.07.30 AM

پذیرش تکنولوژی جدید

آیا زمانی که شما یک کامپیوتر رومیزی داشتید یا وقتی اولین بار متوجه شدید که دفتر شما واقعا  وای فای ندارد را به یاد دارید؟ در حال حاضر ما در زمان ارتباطات آنلاین زندگی می کنیم. تغییرات در استانداردهای ارتباطات، کارکنان را قادر می سازد تا زمان و مکان کار خود را انتخاب کنند. هنگامی که  شما به یک لپ تاپ و  وای فای نیاز دارید، می توانید از فضاهای مختلف در سراسر دفتر کار استفاده کنید که این فضاها می تواند شامل  فضاهای  استراحت، مبل، میز و یا حتی در آشپزخانه باشد.

 وای فای برای طرح های اداری جدید ضروری است. در حالی که شما ممکن است در اکثر روز روی یک میز قرار داشته باشید، اگر در آشپزخانه در حال گذراندن وقت استراحت هستید یا اگر بخواهید  تنهایی در یک اتاق خالی اداره کار کنید یک شبکه Wi-Fi قابل اعتماد به شما اجازه می دهد همیشه در حال ارتباط برقرار کردن باشید.

سیستم های یکپارچه تجهیزات دیجیتال می توانند استفاده از فضا را برای شما را افزایش دهند و هر گونه سردرگمی کارکنان (و اضطراب در اتاق جلسات) را حذف کنند. در  فضاهای کاری جدید  قادر به کاهش تعداد اتاق جلسات مورد نیاز از طریق برنامه ریزی هوشمند فضا هستیم، و می توانیم از یک سیستم مدیریت جلسه را برای اطمینان از استفاده مؤثر اتاق استفاده کنیم.کارکنان می توانند از طریق گوشی های هوشمند خود چک کنند که آیا اتاق جلسه رزرو شده است یا خیر، ، یا ببینند که آیا اتاق خالی است و یا چه کسی آن را رزرو کرده است.  این سیستم هوشمند به کارکنان اجازه می دهد تا بطور غیرمستقیم و بدون وقفه در جریان اتاق خالی یا رزرو شده قرار گیرند.

محل کار در دو دهه گذشته بسیار تغییر کرده است. با رشد سریع تکنولوژی، استانداردها و انتظارات مشتریان به سرعت و به طور مداوم توسعه می یابد. بی صبرانه منتظر هستیم تا ببینیم که در ده سال آینده محل کار شبیه چه چیزی خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.