هزاران تن از مردم اتریش عصر امروز شنبه علیه طرح دولت برای افزایش ساعت کاری از هشت به دوازده ساعت در روز دست به اعتراض و راهپیمایی زدند. ده ها هزار تن از اهالی وین، پایتخت اتریش، به درخواست اتحادیه های کارگری این کشور در مرکز شهر گرد هم آمدند و اعتراض خود را به این طرح دولت اعلام کردند.

تظاهرکنندگان با شعارهای «ما اینجا هستیم» و «ما صدای مان را بلند می کنیم، چرا که اوقات فراغت مان به سرقت می رود» اعلام کردند که راهپیمایی امروز شروع اعتراضات دیگر در روزهای آتی خواهد بود.

ولفگانگ کاتسیان، رئیس اتحادیه کارگری اتریش و یکی از سخنرانان در این راهپیمایی، تاکید کرد: ما اجازه نمی دهیم ما را برای دوازده ساعت کار در روز تحت فشار قرار دهند. اتحادیه کارگری اتریش اعلام کرد دولت اتریش نه تنها به جیب مردم چشم دوخته است بلکه با قانونی کردن دوازده ساعت در روز سلامت کارکنان و کارگران بازی می کند.

دولت اتریش تصمیم دارد ساعت کاری در اتریش را از هشت ساعت در روز به دوازده ساعت تغییر دهد. این طرح قرار است هفته آینده در مجلس ارائه شود. پیش بینی می شود این طرح به دلیل آنکه دولت ائتلافی اکثریت اعضای مجلس را برعهده دارد، به تصویب نمایندگان برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.