"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا دقایقی پیش سخنرانی خود درباره خروج از توافق هسته‌ای ایران را آغاز کرد.

ترامپ در آغاز سخنرانی خود بار دیگر اتهاماتی را درباره حمایت ایران از تروریسم بیان کرد.

بخش هایی از سخنان ترامپ به این شرح است : 

*توافق جلوی برنامه موشک های بالستیک را نمی گیرد.

*این به اصطلاح توافق قرار بود از ایالت متحده و متحدان ما در برابر جنون بمب هسته‌ای ایران محافظت کند- سلاحی که تنها بقاء رژیم  ایران را به خطر خواهد انداخت.
 
*در واقع توافق به ایران اجازه داد غنی‌سازی اورانیوم را ادامه دهد و با گذشت زمان به آستانه گریز هسته‌ای برسد.
 
*امروز ما شواهد قطعی داریم که این وعده‌های ایران دروغ بودند.
 
*هفته گذشته اسرائیل اسناد اطلاعاتی منتشر کرد که سابقه ایران در زمینه دنبال کردن سلاح‌های هسته‌ای را نشان داد.
 
*من قبلا گفته‌ام که اگر نتوان برجام را اصلاح کرد، در آن نمی‌مانیم.

* ایران حکومت پیشتاز در عرصه تروریسم است و مشغول صادر کردن سلاح‌های خود به گروه‌های تروریستی و مجهز کردن آنهاست،  ایران از گروه‌های تروریستی و شبه نظامی در منطقه از جمله حزب‌الله، حماس و القاعده حمایت کرده و در طول سال‌های گذشته سفارتخانه‌های آمریکا را در نقاط مختلف جهان مورد حمله قرار داده،‌ به تاسیسات نظامی حمله کرده و صدها خدمه نظامی ما را ربوده و مورد شکنجه قرار داده است.

*حکومت ایران هرج و مرج خود را تحت حمایت مالی از این گروه‌ها و غارت اموال مردم کشورش به پیش برده،ایران دست به اقدامات خطرناکی زده است و از همه آنها خطرناک‌تر تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

*ایران پس از این توافق همواره به بلندپروازی‌های خونین خود در منطقه ادامه داده است و این توافق پوسیده هیچ فایده‌ای برای ایران نداشته است. ما با دوستان‌مان در منطقه و متحدان خود در این باره گفت‌وگو کردیم و ما در درک این خطر که ایران احتمال دستیابی به سلاح هسته‌ای را دارد هم‌صدا هستیم. این توافق یک توافق ناقص است ایران یکی از حامیان اصلی تروریسم در دنیا است.

*من اعلام می‌کنم که ایالات متحده آمریکا از برجام خارج می‌شود و طی چند روز آینده با صدور یک فرمان اجرایی، شدیدترین تحریم‌های هسته‌ای و اقتصادی را علیه ایران باز می‌گردانم. هر کشوری که به ایران کمک کند نیز می‌تواند تحت تحریم‌های ایران قرار گیرد. آمریکا را هیچ کشوری نمی‌تواند گروگان بگیرد.

*ما اجازه نخواهیم داد حکومتی که شعار مرگ بر آمریکا می‌دهد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند،  اقدام امروز ما پیام مهمی دارد، ‌اینکه آمریکا تهدیدهای توخالی نمی‌دهد و وقتی وعده‌ای را مطرح می‌کند به آن عمل می‌کند.

* در حال حاضر وزیر خارجه من در راه سفر به کره شمالی است تا زمینه انجام ملاقات بین من و رهبر کره شمالی را فراهم کند، برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه در حال انجام است که ما به توافقی با کمک کره جنوبی، چین و ژاپن دست پیدا کنیم تا امنیت و ثبات بر منطقه حاکم شود.

* ما در حالی از این توافق (برجام) خارج می‌شویم که با شرکای خود کار می‌کنیم تا به یک راه‌حل جامع و پایدار در ارتباط با حل موضوع هسته‌ای ایران دست پیدا کنیم و جلوی فعالیت‌های تروریستی و موشک‌های بالستیک ایران را بگیریم،‌  در واقع ما می‌خواهیم سدی را در برابر اقدامات مخربانه ایران بگذاریم، تحریم‌های قوی‌تری علیه ایران اعمال می‌کنیم، اگر این رژیم به بلندپروازی‌های خود ادامه دهد، تحریم‌هایی که آنها را بیش از هر موقع دیگر با سختی روبرو می‌کند.

*خطاب به ملت ایران، مردم آمریکا در کنار شما هستند.

* دولتی دیکتاتور 40 سال است که قدرت را در ایران قبضه کرده است،  در این مدت بیش از 80 میلیون نفر ایرانی هرگز این موضوع را لمس نکرده‌اند که تعاملی مناسب و رو به گسترش با همسایگان خود داشته باشند.

*خطاب به مردم ایران؛ آینده ایران متعلق به شماست، مردم ایران از فرهنگی غنی برخوردارند و سزاوار حکومتی هستند که بتواند به آرزوهای آنها احترام بگذارد.

*رهبران ایران می‌گویند که در مورد یک توافق جدید مذاکره نمی‌کنند، عیبی ندارد، بگذارید بگویند ولی واقعیت این است که آنها به دنبال این خواهند بود که یک توافق پایدار را منعقد کنند و هر وقت آنها بخواهند این کار را بکنند ما آمادگی داریم که این کار را انجام دهیم.

*اتفاقاتی که در رابطه با ایران رخ داده است به اندازه کافی مرگ و تخریب را در منطقه افزایش داده است، بگذارید این روند به یک نقطه پایان برسد.
 
 رییس‌جمهور آمریکا بعد از سخنان خود در کاخ سفید و طرح ادعاهای واهی علیه ایران و بیان این موضوع که آمریکا از برجام خارج می‌شود، فرمان اجرایی خروج از برجام را امضا کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.