فرانسوا سنمو در سفر به زاهدان و دیدار با جانشین و معاونان استاندار سیستان و بلوچستان افزود: یکی از ویژگی‌های ما به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل این است که استراتژی شفاف و روشن داریم و این استراتژی را به تمام شرکا و کشورهای خارج از منطقه نیز توضیح می‌دهیم مثل همان کاری که رئیس‌جمهوری فرانسه در دیدار با ترامپ کرد.

وی در ادامه گفت: استراتژی فرانسه در موضوع برجام و حمایت از آن روشن و شفاف است، ما حفظ برجام را برای امنیت جهانی لازم می دانیم و از اجرای تمامی مفاد آن حمایت می‌کنیم .

سفیر فرانسه در تهران خاطرنشان کرد: رئیس جمهور فرانسه به آقای ترامپ گفتند که ما با شما بر سر یک موضوع مهم که آن هم آینده برجام است، کاملا موافق هستیم، زیرا فرانسه برجام را برای امنیت منطقه و امنیت جهانی لازم می داند و از اجرای برجام و تمامی مفاد آن حمایت می کنیم و این اجراها شامل تبادلات و گشایش اقتصادی برای ایران است .

فرانسوا سنمو با اشاره به اهداف سفرش به زاهدان گفت: در این سفر که رایزن سیاسی و وابسته های تجاری، علمی و فنی سفارت فرانسه نیز حضور دارند دیدارهایی با اعضای اتاق بازرگانی و اداره اتباع و مهاجران خارجی سیستان و بلوچستان انجام شد و دیدار با استاندار و مسئولان استانداری و رئیس دانشگاه از دیگر اهداف سفر است .

وی بیان کرد: ترکیب این هیات نیز نشان می دهد که اهداف ما تجاری، علمی و سیاسی است و در دیدار از اداره اتباع و مهاجران خارجی با وجه انسانی این اداره و کمکهای آن به پناهندگان افغان از نزدیک آشنا شدیم .

سفیر فرانسه در ایران گفت: در نشست با اعضای اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان نیز دو طرف زمینه های همکاری را بررسی کردند و تجار و شرکتهای فرانسوی قرار است در بخش انرژی های تجدید پذیر همکاری و سرمایه گذاری کنند .

وی اضافه کرد: یکی از شرکت های فرانسوی نیز در زمینه ساخت آزمایشگاه انستیتو پاستور زاهدان همکاری دارد که تا چندی پیش کارها پیشرفت خوبی داشته اما اکنون کند شده و موضوع در دست پیگیری است .

سنمو با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان در خارج از مرزهای ایران مشهور است، اظهار داشت: این استان در چهارراهی با مرزهای زمینی و دریایی قرار دارد و از زمان باستان تاکنون برای بسیاری از مردم جهان شناخته شده است .

وی با اشاره به سفر توریست های فرانسوی به این استان گفت: ما برای سفر به این استان هیچ مشکل و نگرانی امنیتی نداشتیم اما یک سری جرم هایی در این استان اتفاق افتاده بود که به همین جهت و برای احتیاط بیشتر به توریست هایی که با زبان مردم و مسیرهای امن آشنا نیستند توصیه سفر نکرده ایم .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.