ناصر اصلانی در ارتباط با کشفیات صورت گرفته در یک هفته گذشته در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: پس از کسب خبری مبنی بر اینکه فردی با تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح سردشت موجب ایجاد هرج و مرج در شهرستان شده است نیروهای انتظامی تلاش‌های خود را برای یافتن این فرد آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه با انجام اقدامات اطلاعاتی و یک سری شگردهای پلیسی محل فعالیت متهم مورد نظر شناسایی شد، اضافه کرد: پس از شناسایی مکان مورد نظر مجوز ورود به آن مکان با هماهنگی‌های صورت گرفته با مقامات قضایی اخذ شد سپس ماموران انتظامی آنجا را به صورت نامحسوس چند روزی تحت نظر قرار گرفتند و سرانجام در یک اقدام غافلگیرانه مورد بازرسی قرار دادند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشفیات صورت گرفته از محل فعالیت متهم مورد نظر ادامه داد: در این بازرسی‌ها ۲۲۸ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع پیش‌ساز شیشه کشف شد که همه این موادها با دستور مراجع قضایی توقیف و به محل مشخصی فرستاده شدند تا در موقع مناسب امحا شوند و در این راستا یک نفر متهم نیز با تشکیل پرونده مقدماتی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی راهی زندان شد.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته یک محموله دیگر مواد مخدر نیز در محور شاهین‌دژ به میاندوآب کشف شد، تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از آنکه متوجه شدند که یک دستگاه کامیون حامل مواد مخدر از جنوب کشور راهی مقصد آذربایجان‌غربی شده است با حساسیت بالایی رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که در نهایت با اقدامات انجام شده این کامیون شناسایی شد.

اصلانی با اشاره به اینکه خودرو پس از شناسایی به محض ورود به استان تحت نظر گرفته شد، عنوان کرد: ماموران انتظامی سرانجام در محور شاهین‌دژ به میاندوآب به راننده کامیون دستور توقف دادند و پس از توقف خودرو به منظور بازرسی‌های بیشتر به نزدیک‌ترین پاسگاه منطقه منتقل شد.

وی با بیان اینکه در بازرسی‌ها از کامیون ۲۰ کیلوگرم تریاک کشف شد، اظهار داشت: این تریاک‌ها به طور ماهرانه و حرفه‌ای در کف اتاق کامیون جاساز شده بود به گونه‌ای که در بازرسی‌ها مورد شناسایی قرار نگیرد ولی با تیزهوشی نیروهای پلیس محل این مواد مخدرها لو رفته و کشف و سپس همه آنها ضبط و به انبار منتقل شد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کامیون مورد نظر در این راستا توقیف و به پارکینگ منتقل شد و تا صدور و اجرای حکم اجازه تردد در سطح شهر را نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: تعداد افرادی که در رابطه با این محموله متهم شناخته شدند سه نفر بودند که همگی آنها دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با اشاره به اینکه مردم به عنوان یکی از همراهان مهم پلیس نقش مهمی در شناسایی متهمان، قاچاقچیان، سارقان و ... دارند، بیان کرد: بخشی از اطلاعاتی که در اختیار نیروهای انتظامی گذاشته می‌شود از طریق مردم و اعتماد آنها به نیروهای انتظامی صورت می‌گیرد و پلیس در کنار اولویت قرار دادن مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای عملی ساختن اصول مقاومتی عزم جدی برای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر دارد.

کشف بیش از ۳۵۰ هزار عدد مواد محترقه در محور ارومیه ـ میاندوآب

اصلانی با اشاره به کشف محموله بزرگی از مواد محترقه در آستانه چهارشنبه سوری در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این کشفیات زمانی به دست آمد که ماموران ایستگاه ایست و بازرسی دارلک انتظامی مهاباد در حال انجام وظیفه مبنی بر کنترل رفت و آمد خودروهای عبوری در محور ارومیه به میاندوآب بودند که یک دستگاه وانت سایپا را به احتمال حمل کالای قاچاق توقیف و مورد بازرسی قرار دادند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از خودروی توقیفی 350 هزار و 573 عدد مواد محترقه کشف شد، گفت: یک نفر نیز به دلیل حمل این مواد محترقه قاچاق دستگیر و با دستور مراجع قضایی راهی زندان شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.