به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، ارتش سوریه در ۴۸ ساعت گذشته عملیات گسترده‌ای را برای به کنترل درآوردن محله‌های باقی مانده در شرق شهر دیرالزور که هنوز در کنترل تروریست‌های داعش بود، آغاز کرد. این عملیات با پشتیبانی هوایی روسیه و جنگنده‌های ارتش سوریه همراه بود.

بنا به گفته منابع سوری، اکنون نزدیک به ۵۰۰ شبه‌نظامی داعش در پنج محله باقی مانده‌اند که این افراد هم به شکل سازمان یافته با یکدیگر ارتباط ندارند و با استفاده از شهروندان غیرنظامی به عنوان سپر انسانی، در تلاش هستند تا روند پاکسازی محله‌های دیرالزور را کندتر کنند.

آنگونه که دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در دیرالزور دست‌کم ۵۰ تن از دو طرف کشته شده‌اند و برخی زیرساخت‌ها از جمله پل‌هایی که دو قسمت شهر در دو سوی رودخانه فرات را به هم مرتبط می‌ساخت، منهدم شده است.

پس از آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه با پشتیبانی روسیه در استان دیرالزور و شکسته شدن محاصره شهر دیرالزور، مرکز این استان، محله‌هایی از شهر همچنان در کنترل داعش باقی ماند که تروریست‌ها با عقب نشینی به داخل این محله‌ها استحکامات دفاعی زیادی در آنها ایجاد کردند و با وجود محاصره به مقاومت در مقابل ارتش ادامه دادند.

ارتش سوریه هنوز به شکل رسمی آزادی کامل شهر دیرالزور را که از سال ۲۰۱۴ در کنترل داعش بود، اعلام نکرده و مشغول پاکسازی محله‌هایی است که همچنان تک تیراندازهای داعش و گروه‌های جدا افتاده تروریست‌ها در آن حضور دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.