به گزارش تسنیم با اشاره به اینکه درهمکاری مشترک شرکت‌های خودروسازی همیشه روال استعلام وضعیت قطعه سازان و آنالیز قیمت‌ها انجام می شود، اظهار داشت: در دور جدید همکاری مشترک با شرکت پژو برای تولید محصول هم در این مرحله قرار داریم. طرف فرانسوی همچنان مشغول آنالیز قطعه سازان و قیمت‌ها است.

وی در پاسخ به پرسش که گفته می‌شود با تمدید تحریم‌های آمریکا، روال این همکاری به کندی انجام می شود و طرف فرانسوی بیشتر به تلف کردن وقت مشغول است در حالی که زمان برای ایرانی ها مهم بوده و هر تأخیر آسیب های مخربی را به وجود می آورد، گفت: انتظار داشتیم روند همکاری ها با سرعت بیشتری همراه شود در حال حاضر جلسات با قطعه سازان برگزار می‌شود اما زیاد مورد رضایت نیست.

دبیرانجمن سازندگان قطعات خودرو تصریح کرد: عموماً تولید قطعات خودرو در دو فاز انجام می‌شود به این صورت که در فاز اول یک بخش از قطعات و در فاز بعدی قطعات های تک و استراتژیک قرار می گیرند.

بیگلو با اشاره به اینکه هنوز پژو به تولید مشترک قطعات های تک و استراتژیک محصولات جدید تمایلی ندارد، گفت: در حال حاضر استعلام قطعه سازان ایرانی برای تولید قطعات مشترک توسط پژو به اتمام رسیده اما هنوز به قراردادنهایی منتهی نشده است.

وی اضافه کرد: بعد از تمدید تحریم ها توسط کنگره امریکا، پژو به صورت رسمی ولی شفاهی اعلام کرده که این تحریم ها خللی در همکاری مشترک ما خودروسازان ایرانی به وجود نخواهد آورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.