شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۲ دنیای اقتصاد

اخبار دنیا - روزنامه شماره ۶۰۷۲

  • اسب تک‌شاخ یا یهودی متعصب؟

    دنیای اقتصاد: ماه عسل دموکرات‌ها تمام شده و حالا کار به جای سخت آن رسیده است. رقابت مقدماتی تفرقه‌انگیز که بسیاری از دموکرات‌ها می‌خواستند از آن اجتناب کنند، دوباره سر و کله‌اش پیدا شده و حالا دعوا بر سر دریافت آخرین بلیت، بالا گرفته است. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، مرحله آخر مبارزات انتخاباتی برای جانشینی معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس به مرحله کریهی رسیده است؛ زیرا کمک‌کنندگان، گروه‌های ذی‌نفع و رقبای سیاسی از جناح‌های میانه‌رو و مترقی حزب برای نامزدهای مورد نظر خود لابی می‌کنند و قصد دارند نامزد خود را به کامالا هریس تحمیل کنند. عمده دموکرات‌ها تمایل دارند که بلیت بخت‌آزمایی به جاش شاپیرو، فرمانده پنسیلوانیا برسد که در جبهه چپ‌ها و ترقی‌خواهان، مخالفان فراوانی دارد.
  • تظاهرات از لیورپول تا بلفاست

    دنیای اقتصاد: اعتراضات در اوایل هفته در شهرهای انگلستان و ایرلند شمالی تشدید شد و ده‌ها نفر دستگیر شدند؛ اما شعله اعتراضات فروکش نکرد و تظاهرات بیشتری در روز یکشنبه برگزار شد. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، همزمان با ادامه ناآرامی‌ها در بریتانیا، شورشیان ضد مهاجرت روز یکشنبه به هتلی در شهر روترهام در شمال انگلیس حمله کردند و شیشه‌های آن را شکستند. به نظر می‌رسد، هتلی را که پناه‌جویان را در خود جای داده است، قصد داشتند آتش بزنند. پلیس در شهرهای سراسر کشور خود را برای ادامه تظاهرات راست‌افراطی و ضد مهاجرتی که با حمله مرگبار با چاقو در هفته گذشته در شهر ساوت‌پورت در شمال انگلیس تحریک شده بود، آماده کرده است.
  • دیپلماسی در بالاترین سطح

    دنیای‌اقتصاد: دیپلمات‌های بین‌المللی و عربی در تلاش هستند تا احتمال وقوع یک جنگ منطقه‌ای را مهار کنند. پیام ایران این است که از انتقام خون «هنیه» کوتاه نخواهد آمد؛ این تصمیم گرفته شده است، به‌ویژه که رهبر معظم انقلاب ایران هم اعلام کرد که مجازات سختی برای اسرائیل در نظر گرفته شده است. «زینا خودر» در گزارشی برای الجزیره نوشت، حتی حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، هم اشاره کرد که در ترور اسماعیل هنیه در تهران «عزت» ایران خدشه‌دار شده است.
  • جاسوسی از طریق گالری آنلاین

    دنیای‌اقتصاد: «دارجا استفانچیک»، یک نقاش در اسلوونی که به‌خاطر مناظر تکنی‌کالر معروف است، وقتی یک گالری هنری آنلاین و مبهم که توسط زنی از آرژانتین اداره می‌شود، با او تماس گرفت و از او خواست تا به فهرست کوچک هنرمندانش بپیوندد، آن را عجیب پنداشت. این نقاش به کلاه‌برداری مشکوک شد و نگران بود که این گالری (که تقریبا هیچ‌کس در صحنه هنری کوچک و محدود اسلوونی چیزی درباره آن نشنیده بود) «فقط می‌خواست مردم را فریب دهد.» چنین هم شد؛ اما به روشی که حتی از تاریک‌ترین سوءظن او هم فراتر رفت. «اندرو هیگینز» در گزارش ۴اوت در نیویورک‌تایمز نوشت، این گالری آنلاین، جبهه‌ای برای اطلاعات روسیه بود؛ بخشی از یک شبکه پیچیده از جاسوسان پنهانی که برای جعل هویت آرژانتینی‌ها، برزیلی‌ها و سایر اتباع خارجی توسط آژانس اطلاعات خارجی روسیه، SVR، در سراسر اروپا آموزش دیده بودند.
  • فرار شیخ حسینه از بنگلادش

    دنیای اقتصاد: «شیخ حسینه» نخست‌وزیر بنگلادش پس از هفته‌ها تظاهرات سرانجام از کشورش گریخت. رئیس ستاد ارتش بنگلادش هم جلساتی را با رهبران سیاسی برگزار کرد. به دنبال خروج حسینه از کشور، هزاران نفر از مردم به خیابان‌ها ریختند و به جشن و پایکوبی پرداختند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر