شماره روزنامه ۶۰۹۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۶۳ دنیای اقتصاد

اخبار دنیا - روزنامه شماره ۶۰۶۳

  • بازگشت وحدت به اردوگاه دموکرات‌ها

    دنیای‌اقتصاد: پس از حمایت از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، مصاحبه با نمایندگان کمیته ملی دموکرات نشان داد که هیچ اتفاق نظری درباره اینکه او چه کسی را به‌عنوان معاون انتخاب خواهد کرد، وجود ندارد. روزنامه نیویورک‌تایمز در نظرسنجی از اعضای دموکرات، از آنها پرسیده است، صرف‌نظر از اینکه چه کسی را تمایل داشتید، نامزد شود، از نامزدی کامالا هریس چقدر راضی هستید؟ در حدود ۷۸درصد گفته‌اند بسیار راضی هستند و ۱۱درصد نیز «تا حدی» راضی بوده‌اند. در حدود ۱۰درصد نیز گزینه «نمی‌دانم» را انتخاب کرده‌اند. همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اعتقاد دارند هریس باید از مسیر رقابت با سایر نامزد‌های دموکرات، به نامزدی نهایی برسد یا اینکه حزب باید به هریس اکتفا کنند، ۶۱درصد گفته‌اند که حزب با هریس پیش برود، ۲۰درصد خواهان رقابت هریس با سایر نامزدها بوده‌اند و ۱۹درصد نیز از گزینه «نمی‌دانم» استفاده کرده‌اند.
  • تبخیر بهشت سیسیل

    دنیای اقتصاد: درحالی‌که گردشگران از «دسر یخی میوه‌ای» زیر درختان هیبیسکوس می‌چشیدند و در دریای خنک مدیترانه شنا می‌کردند، در زمین‌های کشاورزی جنوب سیسیل، در میان تپه‌های سوخته که به تپه‌های بیابانی شباهت داشتند، یک کشاورز اخیرا شاهد رفتن گاوهایش به سمت کشتارگاه بود. پس از ماه‌ها خشکسالی، او آب یا غذایی نداشت که به آنها بدهد.این کشاورز به نام «لورنزو ایراچی سارری»، درحالی‌که اشک روی صورت برنزه‌اش می‌ریخت که ۴۰سال کار کشاورزی در چهره‌اش هویدا بود، گفت: «این ویران‌کننده است. من هرگز قبلا چنین چیزی ندیده‌ام.» بخش‌هایی از جنوب ایتالیا و سایر مناطق مدیترانه، از جمله یونان و جنوب شرقی اسپانیا یکی از بدترین خشکسالی‌های خود را در دهه‌های اخیر تجربه می‌کنند. کارشناسان می‌گویند که این خشکسالی بسیار ویرانگر است؛ زیرا کمبود بارندگی به‌دلیل دمای بالاتر ناشی از تغییرات آب و هوایی، بدتر شده است.
  • بایکوت بی‌بی در واشنگتن

    دنیای اقتصاد: «کامالا هریس»، معاون رئیس‌جمهور جایش در سکوی سخنرانی خالی خواهد بود. ردیف‌های کرسی‌های سمت دموکرات مجلس نمایندگان به‌طور آشکاری خالی‌تر از کرسی‌های سمت جمهوری‌خواه خواهد بود و تنش‌ها به حدی بالا می‌رود که «مایک جانسون» رئیس مجلس تهدید کرده است که هرکسی که در محوطه یا در گالری بالا مزاحمت ایجاد کند، دستگیر خواهد شد. «آنی کارنی» در گزارش ۲۴ژوئیه در نیویورک‌تایمز نوشت، هنگامی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بعدازظهر چهارشنبه وارد کاپیتول هیل شد تا در نشست مشترک کنگره سخنرانی کند، در مواجهه با انتقاد بین المللی درباره جنگ غزه، با یک نهاد قانون‌گذاری مواجه شد که بر سر رهبری او دچار شکاف شده است. برخی از نمایندگان خصومت آشکاری را با بازیگری نشان می‌دادند که قرار است از نزدیک‌ترین متحدان ایالات متحده باشد.
  • تیرگی بی‌سابقه یک رابطه

    محمود فاضلی/تحلیلگر امور بین‎الملل
    تنش‎های لفظی میان وزارت خارجه ترکیه و اسرائیل همچنان ادامه دارد. آنکارا اخیرا به پیام «اسرائیل کاتز» وزیر خارجه اسرائیل علیه ترکیه و شخص اردوغان رئیس‌جمهوری این کشور به‎شدت واکنش نشان داد. در پیامی‌که به این منظور منتشر شد، آمده است: اسرائیل با دروغگویی و تهمت، درصدد کتمان جرائم و جنایات خود است. اعضای دولت نتانیاهو که به‌منظور بقا در حاکمیت، نزدیک به ۴۰هزار فلسطینی را در غزه کشته و خواستار آغاز جنگ منطقه‌ای هستند، در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه خواهند شد و به‌خاطر جرائمی ‌که مرتکب شده‌اند، حساب پس خواهند داد. فعالیت تبلیغاتی پلید اسرائیل که کشور و رئیس‌جمهوری ترکیه را مورد هدف قرار می‌دهد، تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر دروغ، تهمت‌ها و بی‌حرمتی است؛ اما این فعالیت‌ها و اقدام برای جنگ روانی بی‌پاسخ نخواهد ماند. ترکیه به دفاع از حق حیات عادلانه و صلح‌آمیز مردم فلسطین و بیان واقعیات ادامه خواهد داد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر