ریولین افزود: «به رئیس‌جمهور مکرون گفتم که اجرای قطعنامه۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و حفظ حزب‌الله در آن سوی رودخانه لیتانی مهم است.» ریولین گفت که او و مکرون درباره آنچه اسرائیل «عدم تقارن در مسائل بشردوستانه» می‌داند، گفت‌وگو کردند. وی خاطرنشان کرد: «ما مدام از صلیب سرخ می‌خواهیم که با گروگان‌های ما ملاقات داشته باشد یا حداقل اسامی آنها به صلیب سرخ منتقل شود.» ریولین به مواضع عمومی فرانسه در ۱۱نوامبر هم اشاره کرد. رهبران اسرائیل از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با بی‌بی‌سی را در همان روز درباره بمباران ارتش اسرائیل که منجر به کشته شدن زنان و نوزادان فلسطینی شد، مورد انتقاد قرار دادند. مکرون در این مصاحبه گفته بود که «غیرنظامیان بمباران می‌شوند» و «این نوزادان، این خانم‌ها، این پیرمردها بمباران و کشته می‌شوند.

بنابراین هیچ دلیلی برای آن بمباران و هیچ مشروعیتی برای آن وجود ندارد. بنابراین ما از اسرائیل می‌خواهیم که عملیات خود را متوقف کند.» بسیاری در اسرائیل این سخنان را به مثابه متهم کردن اسرائیل به هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان فلسطینی درک کردند. نتانیاهو در واکنش به این اظهارات گفت که رئیس‌جمهور فرانسه «اشتباه جدی از لحاظ واقعی و اخلاقی» در ادعاهای خود مرتکب شده است. مکرون بعدا با اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل و بنی‌گانتس، عضو کابینه جنگ تماس گرفت تا مواضع خود را روشن کند و تاکید کرد که او نگرانی عمیق خود را درباره بحران انسانی در نوار غزه ابراز می‌کند و حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حماس را رد نمی‌کند. فرانسه به‌ویژه نگران جبهه لبنان و روابطش با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است؛ زیرا تلاش می‌کند موضع خود را درباره جنگ تنظیم کند. سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه، جمعه گذشته در اولین سفر یک وزیر دفاع فرانسوی به اسرائیل در ۲۳سال گذشته وارد اسرائیل شد.

لکورنو پس از بازدید از مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر به اسرائیل سفر کرد. اسرائیل قرار بود آخرین ایستگاه او در این تور باشد؛ اما لکورنو تصمیم گرفت روز شنبه به قطر برود تا درباره موضوع گروگان‌گیری بیشتر گفت‌وگو کند. مکرون روز یکشنبه ابتدا با عباس و سپس با نتانیاهو تلفنی صحبت کرد. بیانیه‌ای که پس از آن توسط دفتر وی منتشر شد، بر نگرانی فرانسه درباره تشدید بحران انسانی در غزه، نگرانی‌های این کشور از خشونت شهرک‌نشینان در کرانه باختری تاکید کرد. مکرون در این بیانیه همچنین گفت که به تعامل خود با مقامات ارشد لبنانی علیه تشدید تنش در مرزهای شمالی اسرائیل ادامه خواهد داد. مکرون از زمان آغاز به کار خود در سال۲۰۱۷، تلاش دیپلماتیک کمی در مناقشه اسرائیل و فلسطین انجام داده است و بر روابط فرانسه با کشورهای حوزه خلیج‌فارس و تلاش‌ها برای کمک به لبنان برای مقابله با بحران اقتصادی و سیاسی که با آن روبه‌رو بوده، تمرکز کرده است.

مکرون در ۲۴اکتبر، بیش از دو هفته پس از حمله و پس از دیگر رهبران اروپایی مانند اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا، وارد اسرائیل شد. دیدار ریولین و مکرون بازتاب عزم پاریس برای حفظ گفت‌وگوی فعال با اسرائیل، به‌ویژه با مقامات و رهبرانی است که میانه‌رو هستند. رهبری فرانسه می‌خواهد نقشی محوری در پیشبرد تجدید مذاکرات بین اسرائیل و فلسطینی‌ها داشته باشد. برای انجام این کار، پاریس باید کسی را داشته باشد که بتواند صریح با طرف اسرائیلی صحبت کند.