شماره روزنامه ۶۰۴۰
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۱۰ دنیای اقتصاد

اخبار خودرو - روزنامه شماره ۶۰۱۰

  • ردپای ذی‌نفعان در بیراهه خصوصی‌سازی

    دنیای اقتصاد: سال جاری در شرایطی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» ازسوی مقام رهبری نام‌گذاری شده است که به نظر می‌رسد سیگنال این شعار هنوز به مخالفان و ذی‌نفعان صنایع دولتی همچون خودرو نرسیده است. یکی از صنایعی که طی یک دهه گذشته در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت، صنعت خودرو است. واگذاری سهام دولت در شرکت‌های خودروساز با فرازوفرودهای زیادی روبه‌رو بوده، بااین‌حال در این سال‌ها هیچ تیری برای خصوصی‌سازی دو شرکت خودروساز به هدف نخورده است.
  • سرنوشت واردات کارکرده‌ها در دست مجلس دوازدهم

    دنیای اقتصاد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شرایطی بر عملی شدن واردات خودروهای دست‌دوم (به عنوان مصوبه خرداد پارسال مجلس) اصرار می‌کنند که حدودا یک هفته به پایان عمر مجلس فعلی باقی مانده و با توجه به بی‌میلی دولت به اجرای این قانون، مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار آن است. آن‌طور که مجتبی یوسفی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در تذکرات دیروز خود در صحن علنی مجلس عنوان کرده، مجلس شورای اسلامی بر مصوبه واردات خودروی دست‌دوم جهت جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها تاکید دارد. این گفته وی در حالی است که چهارشنبه هفته آینده عمر مجلس یازدهم به پایان می‌رسد، بنابراین عملا کار خاصی از دست نمایندگان فعلی بابت تحت فشار قرار دادن دولت در ماجرای واردات کارکرده‌ها، بر‌نمی‌آید.
  • تمدید واردات خودروی جانبازان در سال جاری

    دنیای اقتصاد: مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما به دنبال تمدید مجدد بند مربوط به واردات خودروی جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر در بودجه امسال بودیم؛ حکم تصویب‌شده در زمان خود دارای اعتبار است و در قانون بودجه سال۱۴۰۳ تمدید شد تا اعتبار آن همچنان برقرار باشد. میثم اروز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به تقاضای ایثارگران و جانبازان آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان اصلاح شد و با درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران از دولت، محدودیت پنج‌ساله نقل‌وانتقال خودرو برداشته شد. وی با تاکید بر اینکه واردات خودرو توسط شخص جانباز نیز مجاز است، خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست وزارت صمت مبنی بر تهیه سامانه ثبت‌نام، آن را راه‌اندازی و برای ثبت سفارش آن را در اختیار وزارت صمت قرار دادیم و منتظر اقدامات بعدی از سوی سازمان تجارت ایران هستیم.
  • انتقاد پلیس از کیفیت خودروها

    دنیای اقتصاد: رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ما در حوزه ترافیک با مسائل سهل و ممتنع مواجهیم. سهل است، زیرا می‌دانیم در حوزه جاده‌ها، خودروها، عامل انسانی و شرایط محیطی باید چه اتفاقاتی بیفتد که ترافیک خوبی داشته باشیم. اما ممتنع هم است زیرا به نظر می‌رسد هیچ اراده‌ای برای انجام آن وجود ندارد. سردار تیمور حسینی افزود: ما فریاد می‌زنیم که خودروها باید ایمن باشند زیرا نقش بسیار مهمی در جلوگیری از تصادفات و حتی حفظ جان افراد پس از تصادفات دارد، اما اتفاقی رخ نمی‌دهد. رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: راه‌ها نیز باید به گونه‌ای طراحی شوند که قادر به پوشش خطای راننده بوده و به‌اصطلاح بخشنده باشند، نه اینکه خطای انسانی را چند برابر کند.
  • رونمایی بی‌وای‌دی در مکزیک

    دنیای اقتصاد: بی‌وای‌دی، پیشرو در خودروهای الکتریکی در چین، قصد دارد اولین کامیون خود را در مکزیک، همسایه بزرگ‌ترین بازار پیکاپ جهان، معرفی کند. در‌حالی‌که بی‌وای‌دی قبلا گفته بود شارک در سطح جهانی توزیع خواهد شد، این خودروساز در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای فروش در ایالات‌متحده ندارد. جزئیات دیگری مانند مشخصات عملکرد و محل تولید نیز هنوز فاش نشده است. عرضه کامیون بی‌وای‌دی در مکزیک در شرایطی است که سهم بازار برندهای خودروی چینی در این کشور آمریکای مرکزی افزایش یافته، آن هم در دورانی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در حال آماده شدن برای چهار برابر کردن تعرفه‌ها بر واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین است. به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، برندهای چینی حدود ۸۷درصد از فروش خودروهای الکتریکی در آمریکای جنوبی و ۲۰درصد در مکزیک را به خود اختصاص داده‌اند.
  • عرضه خودروی جدید شیائومی در ۲۰۲۵

    دنیای اقتصاد: شیائومی در حال نزدیک‌ شدن به ظرفیت کامل اولیه است و اکنون در تلاش است تولید را برای پاسخگویی به تقاضا افزایش دهد. این غول گوشی‌های هوشمند در حال انجام یک حرکت جدید در قلمرو تسلاست و قصد دارد فروش یک شاسی‌بلند مانند مدل Y را از اوایل سال ۲۰۲۵ آغاز کند. شرکت شیائومی قصد دارد از اوایل سال ۲۰۲۵ ساخت و فروش خودروی اسپرت مشابه مدل Y شرکت تسلا را آغاز کند. این شرکت با تولید اولین خودروی الکتریکی ۷ SU خود که قرار است امسال به حدود ۱۰۰هزار دستگاه برسد، توسعه جدیدی را آغاز کند. افراد مطلع اظهار کردند که شیائومی در حال نزدیک شدن به ظرفیت کامل اولیه است و اکنون در حال کار برای افزایش تولید برای پاسخگویی به تقاضاست.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر