شماره روزنامه ۶۰۱۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۸۸۲ دنیای اقتصاد

اخبار خودرو - روزنامه شماره ۵۸۸۲

  • سند چینی‌سازی خودروی ایرانی

    دنیای اقتصاد: درحالی‌که خودروسازان ادعای فعالان صنعت قطعه مبنی بر ثبت سفارش ۵۴۴میلیون دلار قطعه چینی را تکذیب و بر خرید قطعه از صنعتگران داخلی تاکید کردند، اما حالا گزارش ۷ماهه تجارت خارجی از رشد واردات قطعات خودرو در بازه زمانی مذکور نسبت به سال گذشته حکایت دارد. با این حال خودروسازان عنوان می‌کنند که تنها در موارد معدود آن هم برای حفظ کیفیت و پایین نگه داشتن قیمت تمام‌شده ناگزیر به واردات برخی قطعات شده‌اند. حالا آمار تجارت خارجی به این ادعا پاسخ می‌دهد.
  • مانع بزرگ واردات خودروهای کارکرده

    دنیای اقتصاد: انتظار برای اعلام و ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در شرایطی طولانی شده و مهلت یک‌ماهه آن نیز به سر آمده است که وزیر صنعت، معدن و تجارت تلویحا دلیل این تاخیر را اعلام کرده است. عباس علی‌آبادی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده اعلام و ابلاغ نمی‌شود، گفته که «در مورد واردات خودروی کارکرده، نگرانی‌‌هایی برای تخصیص ارز وجود دارد».
  • نصب ایستگاه‌های شارژ خودرو با کمک خیران

    ایرنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استانداردهای ایمنی برای وزارت صمت مهم‌تر است و به خودروسازان تکلیف کرده‌ایم که این استانداردها را رعایت کنند.
  • رشد فروش جهانی خودرو در ۲۰۲۴

    ایسنا: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد میزان فروش خودرو در بازار جهانی سال ۲۰۲۴ با رشد ۳درصدی به بیش از ۹۲میلیون دستگاه برسد. بر اساس گزارش J.D. Power و گلوبال دیتا، فروش خودروهای جدید در ایالات ‌متحده، شامل معاملات خرده‌فروشی و غیر‌خرده‌فروشی، در ماه نوامبر به یک‌میلیون و ۲۳۶هزار دستگاه رسیده که ۱۰.۲درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
  • ضعف بدنه خودروهای داخلی در تصادفات

    فارس: برخی مشتریان خودرو با ثبت پویشی، ضمن انتقاد از تولید خودروهای بی‌کیفیت توسط ایران‌خودرو و سایپا، گلایه دارند که بدنه این خودروها کیفیت و استحکام لازم را در حوادث رانندگی ندار‌د. به گفته آنها، باید در جهت حفظ ایمنی و جان سرنشینان خودروها، کیفیت بدنه خودرو افزایش یابد. این دسته از مشتریان می‌گویند، شرکت بزرگ خودروساز‌ کشور، محصولاتی را به بازار عرضه می‌کند که بدنه آنها کیفیت و استحکام لازم را در حوادث رانندگی ندار‌د. به گفته آنها، در یک برخورد معمولی نیز بدنه خودروها دچار فرورفتگی می‌شود. آنها می‌گویند، جهت اثبات این ادعا مسوولان می‌توانند تست فنی بدنه خودروی ۲۰۷ مدل ۱۳۹۵ را با ۲۰۷ مدل ۱۴۰۲ مقایسه کنند تا ببینند چه میزان کیفیت متفاوت است.
  • اثر خودروهای برقی بر زنجیره‌های تامین

    دنیای اقتصاد: گذار تحرک برقی در بسیاری از اقتصادهای پردرآمد و نوظهور در جریان بوده و در کشورهای با درآمد متوسط یا حتی پایین در حال شتاب است. وقتی گذار تحرک برقی آشکار می‌شود، روی سه حوزه حساس در کشورهای با درآمد پایین و متوسط اثر خواهد گذاشت: محیط زیست، اقتصاد و رفاه اجتماعی. این حوزه‌ها سه رکن توسعه هستند: پایداری، رشد و شمول. پایداری محرک اصلی این گذار است، اما اقتصاد در موفقیت آن نقش اساسی خواهد داشت، زیرا برقی‌شدن حمل‌و‌نقل چندین زنجیره تامین و بازار را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند: وسایل نقلیه و قطعات، مواد خام، سوخت‌هایی که از دور خارج می‌شوند و سوخت‌هایی که جایگزین آنها می‌شوند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر