شماره روزنامه ۶۰۴۱
|

  • تصویر خودرو از لنز نامزدهای پاستور

    دنیای اقتصاد: چهاردهمین رئیس‌جمهور کشور احتمالا (اگر انتخابات به دور دوم نرود) درهفته پیش رو مشخص خواهد شد و این در شرایطی است که سمت‌و‌سوی صنعت و بازار خودرو در دولت آینده علامت سوال بزرگی برای بسیاری از شهروندان ایرانی است. خودروسازی ایران با توجه به حواشی فراوان و حساسیت بالای شهروندان روی کیفیت و قیمت، معمولا نقش ویژه‌ای در تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری داشته است. این بار نیز نامزدهای ریاست‌جمهوری چهاردهم از «خودرو» غافل نشدند و بیشتر آنها در مناظره‌ها، گفت و گوها، سخنرانی‌ها و اظهارنظرهای مجازی و خیابانی‌شان از برنامه خود برای رفع دغدغه‌های خودرویی ایرانی‌ها گفتند.
  • آمریکایی‏ها به عصر احتراقی‏ها بازمی‏گردند؟

    دنیای اقتصاد – گروه اقتصاد بین‌الملل: طبق یک نظرسنجی معتبر، نگرانی‌های مربوط به شارژ وسیله نقلیه، هزینه بالای مالکیت خودروهای برقی و پیچیدگی‌های مربوط به انجام سفرهای طولانی‌ با این خودروها، سه دلیل اصلی هستند که بیش از ۴۰ درصد مالکان خودروهای برقی در ایالات متحده را به این نتیجه رسانده‌اند که احتمالا در آینده برای خرید یا تعویض خودرو، به سمت احتراقی‌ها بازگردند. یافته‌های نظرسنجی اخیر موسسه مشاوره مدیریت مکنزی نشان می‌دهد پیچیدگی‌های زیادی در مسیر آینده خودروهای برقی که اکنون نیز با مشکل کاهش رشد فروش مواجه شده‌اند، وجود دارد.
  • فرش قرمز ژاپن برای سومین مدل برقی بی‌وای‌دی

    ایسنا: بی‌وای‌دی چین سومین خودروی برقی خود را به نام SEAL در ژاپن عرضه کرد.این خودرو به عنوان سدانی است که تاکنون گران‌ترین مدل آن در بازاری خواهد بود که مصرف‌کنندگان مدت‌ها به برندهای داخلی علاقه نشان می‌دهند.بر اساس اعلام شرکت در کنفرانس مطبوعاتی در توکیو که آغاز فروش خرده‌فروشی این سدان در سراسر کشور را اعلام کرد، SEAL در دو نسخه، هر دو با ظرفیت باتری ۸۲.۵۶کیلووات‌ساعت عرضه خواهد شد. طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، ژاپن با ضریب نفوذ خودروهای برقی نسبتا پایین، بازار جهانی خودرویی قابل‌توجهی است و در پاسخ به فشار جهانی به سمت کربن‌زدایی، دولت ژاپن هدفی را برای فروش تمام خودروهای جدید تا سال ۲۰۳۵ الکتریکی تعیین و سیاست‌هایی را برای حمایت از انتقال به خودروهای برقی ارائه کرده است.
  • تاکسی خودران در آمریکا همگانی شد

    دنیای اقتصاد: سرویس تاکسی خودران وایمو (زیرمجموعه گوگل) برای همه شهروندان سن‌فرانسیسکویی ارائه شده و آنها می‌توانند با استفاده از آپ مخصوص سرویس مورد نیاز خود را سفارش دهند.
  • عرضه بوگاتی جدید در ۲۰۲۶

    دنیای اقتصاد: بوگاتی در مراسمی در شهر مولسایم در فرانسه مدل جدیدی به نام توربیون (Tourbillon) را رونمایی کرد. این خودرو از سال ۲۰۲۶ به بازار خواهد آمد و جانشین بوگاتی شیرون، هایپرکار کنونی این شرکت خواهد شد.به گزارش بی‌بی‌سی، نام این خودرو از مکانیسمی پیچیده گرفته شده که در ابتدای قرن نوزدهم برای ساعت‌های گران اختراع شد تا دقت محاسبه زمان در این ساعت‌ها را تضمین کند.
  • رونمایی از نسل جدید بی‌ام‌و X۳

    دنیای اقتصاد: ب‌ام‌و نسل جدیدی از شاسی‌بلند X۳ رونمایی کرد. نسل جدید X۳ در چهار مدل با موتورهای دیزل، بنزینی و هیبرید-الکتریکی تولید شده و از زمستان امسال به بازار عرضه خواهد شد.
  • خودروسازان در قله جدید زیان

    دنیای اقتصاد: طبق آخرین گزارشی که ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو تحت عنوان صورت‌های مالی تلفیقی به بورس ارائه داده‌اند، مجموع زیان انباشته آنها به ۲۴۵هزار و ۵۰۰میلیارد تومان رسیده است. خودروسازان بزرگ کشور همچنین در سال گذشته ۶۲همت زیان کرده‌اند که رشد ۲۲درصد را نسبت به ۱۴۰۱ نشان می‌دهد. فریز ۱۴ماهه قیمتی دلیل رشد زیان است.
  • کاهش ارزبری خودروها با شیب تند

    دنیای اقتصاد: وزارت صمت از خودروسازان خواسته که با داخلی‌سازی، ارزبری خودروها را کاهش دهد. در تاریخ ۲۴ خردادماه امسال با حضور جمعی از مدیران عامل شرکت‌های خودروساز جلسه‌ای برای بررسی دستورالعمل نحوه انجام و تایید ثبت سفارشات ارزی واحدهای تولیدی، بازرگانی و سهمیه ارزی سال ١٤٠٣ تشکیل شد.
  • آغاز فروش ۳۱ خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه

    دنیای اقتصاد: دور جدید عرضه ۳۱ خودروی وارداتی برای متقاضیانی که اسفند سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده بودند، از دیروز یکشنبه در سامانه یکپارچه آغاز شد. سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از دیروز یکشنبه سوم تیرماه سامانه با عرضه ۳۱ خودرو برای آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده و اولویت آنها مشخص شده، بازگشایی شده است. در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده و اولویت آنها مشخص شده می‌رساند، سامانه صرفا جهت انتخاب خودروها به شرح جدول زیر از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳.۰۴.۰۳ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز چهارشنبه ۱۴۰۳.۰۴.۰۶ در دسترس است.
  • خودروهای هوشمند؛ برگ برنده ژاپن در بازار رقابت

    ایسنا: ژاپن روی خودروهای هوشمند تمرکز می‌کند زیرا خودروسازان از آمریکا و چین عقب‌تر هستند. ژاپن در حال تقویت تلاش‌ها برای ترغیب خودروسازان به توسعه خودروهای هوشمند است که سیستم‌های ایمنی و سرگرمی آنها را می‌توان با رایانش ابری مدیریت کرد که در آن حوزه از رقبای چینی و آمریکایی عقب‌تر هستند.
  • حراج خودروی برقی ۱۱۱ساله

    دنیای اقتصاد: وسایل نقلیه الکتریکی اغلب به‌عنوان یک ساخته مدرن در نظر گرفته می‌شوند، اما در واقع قدمت آنها به بیش از یک قرن می‌رسد. یکی از قدیمی‌ترین خودروهای برقی متعلق به سال ۱۹۱۳ اکنون به حراج گذاشته شده است. ‌
  • خودروی ناقص برگشت

    دنیای اقتصاد: خودروسازان تولید محصولات ناقص را بار دیگر آغاز کردند. به دنبال افت تولید، حالا برخی شواهد از بازگشت خودروی ناقص به خطوط تولیدی خودروسازان حکایت دارد. کمبود نقدینگی به‌دلیل ۱۴ماه فریز قیمتی، عدم تخصیص ارز و نبود قطعات مورد نیاز در خط تولید، بار دیگر تولید محصولات دپویی را کلید زد.
  • «خودرو» چقدر ارز گرفت؟

    دنیای اقتصاد: خودروسازان و قطعه‌سازان کشور در شرایطی بهار سختی را در تولید پشت سر گذاشتند که طبق اعلام سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا، بالغ بر یک‌میلیارد دلار ارز به صنایع حمل‌و‌نقل و خودرو اختصاص یافته است.
  • اصلاح «برقی» واردات خودرو

    دنیای اقتصاد: لایحه اصلاح قانون سامان‌دهی صنعت خودرو در شرایطی هفته گذشته از سوی هیات دولت تصویب شد که عنوان می‌شود این لایحه در راستای تسهیل واردات خودروهای برقی تصویب شده است. در این لایحه شرط «انتقال فناوری» برای واردات خودروهای برقی حذف شده است.
  • واردات کارکرده‌ها با الگوی غربی - عربی

    دنیای اقتصاد: مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع مجلس، در یک جلسه هم‌اندیشی در مورد صنعت خودرو عنوان کرد در سال ۹۰، میزان تولید خودروی ما یک‌میلیون و ۶۵۰هزار در سال بود. اما در سال‌های ۹۷ و ۹۸، به ۵۰۰ الی ۶۰۰هزار دستگاه رسید.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر