شماره روزنامه ۶۱۱۱
|

  • واگذاری واقعی سهام خودروسازی

    دنیای اقتصاد: واگذاری سهام دولتی خودروسازان بزرگ کشور به بخش خصوصی، این روزها وارد فاز جدید و جدی‌تری شده، تا جایی که گفته می‌شود مسوولان در عالی‌ترین سطح اقتصادی مشغول تدوین طرحی برای اجرای این واگذاری هستند. طبق شنیده‌های «دنیای اقتصاد»، شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا طرحی را در دست تهیه دارد که طبق آن قرار است مدیریت دو خودروساز بزرگ کشور احتمالا به طور کامل در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
  • سپر ارزی بازار خودرو

    دنیای اقتصاد: بررسی بازار خودرو طی یک هفته گذشته حاکی از آن است که به‌رغم برخی التهابات سیاسی در منطقه و افزایش نسبی نرخ ارز، بازار خودرو چندان تحت‌تاثیر قرار نگرفته است. به نظر می‌رسد همراه با تصمیم دولت مبنی بر ثبات نرخ ارز، روند تاثیرگذاری رخدادهای سیاسی و منطقه‌ای بر بهای ارز و به نسبت آن بر بازار خودرو رو به کاهش است.
  • واکنش ایران‌خودرو به حواشی احتکار

    دنیای اقتصاد: ایران‌خودرو طی اطلاعیه‌ای به انتشار تصاویر حاکی از دپوی خودرو در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داد و اعلام کرد این خودروها در انتظار شماره‌گذاری هستند.
  • خودروسازی رکورد نصب روبات را شکست

    ایسنا: طبق اعلام فدراسیون بین‌المللی روباتیک، نصب سالانه روبات‌ها در کارخانه‌های جهان برای سومین سال متوالی از نیم میلیون گذشت و مجموع را در پایان سال ۲۰۲۳ به ۴.۳میلیون رساند.
  • ترخیص اولین محموله خودروهای سواری با سامانه جدید گمرک هوشمند

    ایسنا: اولین محموله خودروهای سواری در بستر سامانه جدید گمرک هوشمند شب گذشته از گمرک غرب تهران ترخیص شد.
  • اضافه‌پرش قیمت خودرو

    دنیای اقتصاد: بررسی قیمت انواع خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی از سال۹۶ تا سال جاری نشان از آن دارد که گرچه نرخ دلار در هفت سال گذشته ۱۴۵۲درصد رشد کرده، اما قیمت خودرو در این بازه زمانی به‌طور میانگین رشد ۱۸۴۸درصدی داشته است. به عبارت دیگر تورم در بازار خودرو از تورم عمومی پیشی گرفته است. این اضافه‌جهش بیش از همه روی محصولات وارداتی تاثیر گذاشته است. ممنوعیت واردات و کم‌کاری سیاستگذاران و مجریان بعد از لغو ممنوعیت را می‌توان علت اصلی این موضوع دانست.
  • غروب هیبریدی‌ها پس از ۲۰۳۰

    دنیای اقتصاد - گروه اقتصاد بین‌الملل: صنعت خودرو برای کاهش آلودگی هوا و در راستای روی آوردن به انرژی‌های پاک، چشم به جایگزینی بنزین با باتری دوخته است. با‌این‌حال، تقاضای مشتریان برای داشتن هر دو نوع سوخت، یعنی هم بنزین و هم برق، روز به روز بیشتر می‌شود. بسیاری از خریداران به دلیل هزینه بالای خودروهای تمام‌برقی یا نگرانی از کمبود ایستگاه‌های شارژ، به خودروهای هیبریدی قابل‌شارژ (پلاگین) روی آورده‌اند. فروش این نوع خودروها نیز با سرعت قابل‌توجهی در حال افزایش است. اما آیا این محبوبیت زودگذر خواهد بود؟
  • سرمایه‌گذاری جیلی در ویتنام

    دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی جیلی در حال برنامه‌ریزی برای مونتاژ وسایل نقلیه در ویتنام به عنوان بخشی از تعهدات به ارزش حدود ۱۷۰میلیون دلار برای توسعه تولید در این کشور آسیای جنوب شرقی است.
  • رشد ۲۰۰درصدی واردات کامیون و کشنده

    دنیای اقتصاد: گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد: واردات کامیون و کشنده در شش ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به شش‌هزار و ۷۲۱دستگاه رسید که رشد سه‌برابری در مقایسه با پارسال را نشان می‌دهد.
  • نفس ولوو پشت سر تسلا

    دنیای اقتصاد: ولوو EX۳۰ دومین خودروی الکتریکی پرفروش اروپا در ماه اوت، پس از تسلا مدل Y بود. این مدل، یک خودروی الکتریکی مقرون‌به‌صرفه است که ممکن است سلاح مخفی ولوو باشد.
  • واردات خودرو کمتر از ۳۵هزار دستگاه

    دنیای اقتصاد:‌ از زمان عملیاتی شدن واردات خودرو در سال ۱۴۰۱تا پایان نیمه اول ۱۴۰۳ در مجموع ۳۳هزار و ۹۱۱خودروی سواری از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شده است.
  • شلختگی در سیاستگذاری خودرو

    دنیای اقتصاد: مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به الزامات ورود ایران و نقش‌آفرینی در زنجیره بین‌المللی خودروهای برقی پرداخت. در گزارش مذکور توسعه برقی‌ها به بلوغ در فناوری و سرمایه‌گذاری زیرساختی منوط شده است. بازوی پژوهشی مجلس پیش‌بینی کرده است که تا ۱۰سال آینده احتمال توسعه در این زمینه ضعیف خواهد بود.
  • واردات روزی ۱۲۰دستگاه خودرو

    دنیای اقتصاد: با اعلام رئیس گمرک ایران، تعداد کل خودروهای سواری ترخیص قطعی در شش ماه اول سال جاری از ۲۲هزار دستگاه عبور کرده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر