شماره روزنامه ۶۰۳۹
|

  • خودروسازان در قله جدید زیان

    دنیای اقتصاد: طبق آخرین گزارشی که ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو تحت عنوان صورت‌های مالی تلفیقی به بورس ارائه داده‌اند، مجموع زیان انباشته آنها به ۲۴۵هزار و ۵۰۰میلیارد تومان رسیده است. خودروسازان بزرگ کشور همچنین در سال گذشته ۶۲همت زیان کرده‌اند که رشد ۲۲درصد را نسبت به ۱۴۰۱ نشان می‌دهد. فریز ۱۴ماهه قیمتی دلیل رشد زیان است.
  • کاهش ارزبری خودروها با شیب تند

    دنیای اقتصاد: وزارت صمت از خودروسازان خواسته که با داخلی‌سازی، ارزبری خودروها را کاهش دهد. در تاریخ ۲۴ خردادماه امسال با حضور جمعی از مدیران عامل شرکت‌های خودروساز جلسه‌ای برای بررسی دستورالعمل نحوه انجام و تایید ثبت سفارشات ارزی واحدهای تولیدی، بازرگانی و سهمیه ارزی سال ١٤٠٣ تشکیل شد.
  • آغاز فروش ۳۱ خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه

    دنیای اقتصاد: دور جدید عرضه ۳۱ خودروی وارداتی برای متقاضیانی که اسفند سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده بودند، از دیروز یکشنبه در سامانه یکپارچه آغاز شد. سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از دیروز یکشنبه سوم تیرماه سامانه با عرضه ۳۱ خودرو برای آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده و اولویت آنها مشخص شده، بازگشایی شده است. در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده و اولویت آنها مشخص شده می‌رساند، سامانه صرفا جهت انتخاب خودروها به شرح جدول زیر از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳.۰۴.۰۳ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز چهارشنبه ۱۴۰۳.۰۴.۰۶ در دسترس است.
  • خودروهای هوشمند؛ برگ برنده ژاپن در بازار رقابت

    ایسنا: ژاپن روی خودروهای هوشمند تمرکز می‌کند زیرا خودروسازان از آمریکا و چین عقب‌تر هستند. ژاپن در حال تقویت تلاش‌ها برای ترغیب خودروسازان به توسعه خودروهای هوشمند است که سیستم‌های ایمنی و سرگرمی آنها را می‌توان با رایانش ابری مدیریت کرد که در آن حوزه از رقبای چینی و آمریکایی عقب‌تر هستند.
  • حراج خودروی برقی ۱۱۱ساله

    دنیای اقتصاد: وسایل نقلیه الکتریکی اغلب به‌عنوان یک ساخته مدرن در نظر گرفته می‌شوند، اما در واقع قدمت آنها به بیش از یک قرن می‌رسد. یکی از قدیمی‌ترین خودروهای برقی متعلق به سال ۱۹۱۳ اکنون به حراج گذاشته شده است. ‌
  • خودروی ناقص برگشت

    دنیای اقتصاد: خودروسازان تولید محصولات ناقص را بار دیگر آغاز کردند. به دنبال افت تولید، حالا برخی شواهد از بازگشت خودروی ناقص به خطوط تولیدی خودروسازان حکایت دارد. کمبود نقدینگی به‌دلیل ۱۴ماه فریز قیمتی، عدم تخصیص ارز و نبود قطعات مورد نیاز در خط تولید، بار دیگر تولید محصولات دپویی را کلید زد.
  • «خودرو» چقدر ارز گرفت؟

    دنیای اقتصاد: خودروسازان و قطعه‌سازان کشور در شرایطی بهار سختی را در تولید پشت سر گذاشتند که طبق اعلام سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا، بالغ بر یک‌میلیارد دلار ارز به صنایع حمل‌و‌نقل و خودرو اختصاص یافته است.
  • اصلاح «برقی» واردات خودرو

    دنیای اقتصاد: لایحه اصلاح قانون سامان‌دهی صنعت خودرو در شرایطی هفته گذشته از سوی هیات دولت تصویب شد که عنوان می‌شود این لایحه در راستای تسهیل واردات خودروهای برقی تصویب شده است. در این لایحه شرط «انتقال فناوری» برای واردات خودروهای برقی حذف شده است.
  • واردات کارکرده‌ها با الگوی غربی - عربی

    دنیای اقتصاد: مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع مجلس، در یک جلسه هم‌اندیشی در مورد صنعت خودرو عنوان کرد در سال ۹۰، میزان تولید خودروی ما یک‌میلیون و ۶۵۰هزار در سال بود. اما در سال‌های ۹۷ و ۹۸، به ۵۰۰ الی ۶۰۰هزار دستگاه رسید.
  • رونمایی خودروساز ایرانی-آمریکایی از محصول جدید

    کمپانی رضوانی از جدیدترین خودروی خود به نام آرسنال (Arsenal) با چهره‌ای محافظه‌کارانه و جذاب رونمایی کرد. به گزارش خبرآنلاین، ‌رضوانی موتورز یک کمپانی طراح خودروی ایرانی-آمریکایی و تولیدکننده خودروهای سوپر اسپرت در ارواین کالیفرنیاست.
  • سقف و کف قیمت خودرو در بهار

    دنیای اقتصاد: بازار خودرو در سال جدید، روزهای بهاری متفاوتی را تجربه کرد، به‌طوری که در آغازین روزهای بهار، در شرایطی به واسطه تنش میان ایران و اسرائیل قیمت خودرو اوج گرفت که در اواخر ماه جاری روند نزولی چشمگیری به خود گرفته است.
  • حمله خودروساز چینی به قلب اروپا

    دنیای‌اقتصاد - گروه اقتصاد بین‌الملل: رقابت‌‌‌های فوتبال یورو ۲۰۲۴ روز جمعه در مونیخ آغاز شد؛ شهری مشهور از نظر فوتبال و دارای جایگاه مهم از جهات مختلف، از جمله اینکه مونیخ مقر اصلی شرکت «بی‌ام‌و» یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان مطرح خودرو در جهان است. با این حال براساس گزارش گاردین، امسال لوگوی این شرکت یا تبلیغات سایر رقبای آلمانی از جمله فولکس‌واگن و حتی مرسدس‌بنز در بازی‌‌‌ها حاضر نیست و در عوض یک شرکت خودروساز چینی یعنی بی‌وای‌دی (BYD)، اسپانسر این دور از مسابقات خواهد بود.
  • آلپاین برقی در راه است

    دنیای اقصاد: آلپاین، زیرمجموعه خودرو‌های اسپرت رنو با ساخت مدل تقویت‌‌شده‌ از رنو ۵ به جمع خودروسازان الکتریکی پیوست. این خودرو که نامش A۲۹۰ است از زمستان به بازار عرضه می‌شود.
  • رونمایی از فیات برقی

    دنیای اقتصاد: فیات اولین تصاویر از مدل‌ ارزان الکتریکی‌اش را منتشر کرده که قرار است در سال ۲۰۲۵ با نام «گرانده پاندا» به بازار عرضه شود. این خودرو با الهام از مدل پاندا در دهه ۸۰ میلادی طراحی شده که از محبوب‌ترین خودروهای فیات است.
  • رویای بلندپروازانه ایلان ماسک

    دنیای‌اقتصاد: ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا اخیرا در یک پست در پلتفرم ایکس اعلام کرد خودروی «رودستر» قابلیت پرواز خواهد داشت.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر