شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۲ دنیای اقتصاد

اخبار خودروسازان - روزنامه شماره ۶۰۷۲

  • خودرو به بورس کالا برگردد

    دنیای اقتصاد: عرضه خودرو در بورس‌کالا هرچند شیوه‌ای مرسوم برای فروش نیست، اما در دوره نسبتا کوتاه اجرا در سال ۱۴۰۱، توانست تا حدی خودروسازان را از زیان‌دهی تولید دور کرده و منفعت و رضایت نسبی مصرف‌کنندگان را نیز تامین کند. از همین رو، برخی کارشناسان و البته خودروسازان، معتقدند در شرایط فعلی که سیاستگذار نمی‌خواهد یا نمی‌تواند «قیمت» را به نظام عرضه و تقاضا در بازار آزاد بسپرد، به کارگیری دوباره مدل عرضه در بورس کالا، نفع همزمان تولیدکننده و مصرف‌کننده خودرو را به دنبال خواهد داشت. اتفاقا در مقطع فعلی که تولید به دلایل مختلف به‌خصوص کمبود نقدینگی افت کرده، عرضه دوباره خودرو در بورس‌کالا می‌تواند سبب کاهش این بحران شده و زمینه را برای رشد تیراژ فراهم کند.
  • روش جدید برای نام‌گذاری یک خودروی لوکس

    دنیای‌اقتصاد: آئودی نسل جدید مدل A۶ را با قوای محرکه الکتریکی به بازار عرضه می‌کند. این خودروساز آلمانی هفته گذشته مدل‌‌‌های استیشن و سدان این مدل را رونمایی کرد. A۶ جدید با بنز EQE و ب‌‌‌ام‌‌‌و i۵ الکتریکی رقابت می‌کند و فروش آن از پاییز امسال آغاز خواهد شد.
  • فروش قسطی کامیون «بهمن»

    گروه بهمن: شرکت بهمن دیزل طرح فروش قسطی کامیون فورس ۶ و ۱۲ تن را با مشارکت بانک تجارت برگزار می‌کند. این طرح از چهارشنبه دهم مرداد آغاز شده و تا پایان وقت اداری روز ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ یا تکمیل ظرفیت برقرار خواهد بود. در این طرح انواع کامیون فورس ۶ تن کابین خواب‌دار و کامیون فورس ۱۲ تن با انواع کاربری به فروش می‌رسد که هفته آخر مهرماه ۱۴۰۳ یا ۴۵ روز پس از تایید بانک تجارت و تکمیل پرونده، تحویل خریداران خواهد شد. شرکت بهمن دیزل همچنین طرح فروش نقدی کامیون فورس ۶ و ۱۲ تن را نیز از شنبه هفته جاری آغاز کرده است. این طرح تا پایان وقت اداری پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ یا تکمیل ظرفیت برقرار خواهد بود. در این نوبت انواع کامیون فورس ۶ تن کابین خواب‌دار و کامیون فورس ۱۲ تن با انواع کاربری به فروش می‌رسد که هفته آخر مهرماه ۱۴۰۳ تحویل خریداران می‌شود. ثبت‌نام تنها از طریق bahmancustomer.iranecar.com امکان‌پذیر است.
  • اعلام شرایط فروش محصولات ایران‌خودرو

    شرایط فروش دنا پلاس اتوماتیک و سور‌ن پلاس بنزینی ویژه منتخبان سامانه یکپارچه خودروهای داخلی در مرداد ماه ۱۴۰۳ از سوی شرکت ایران‌خودرو اطلاع‌رسانی شد. بر این اساس، متقاضیان دنا پلاس اتومات با اولویت پاییز ۱۴۰۳، برای دریافت ۹۰ روزه این خودرو (فروش فوق‌العاده) باید بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان به حساب ایران‌خودرو واریز کنند. همچنین در طرح پیش‌فروش این خودرو که زمان تحویل آن اسفند امسال است، متقاضیان باید بیش از ۳۵۷ میلیون تومان به حساب ایران‌خودرو واریز کنند. همچنین تحویل ۹۰ روزه سورن بنزینی نیز نیازمند واریز وجه حدودا ۴۷۰ میلیون تومانی است. برای طرح پیش‌فروش این خودرو با موعد تحویل بهمن امسال نیز باید حدود ۲۳۵ میلیون تومان واریز کرد. این موارد تنها مربوط به مشتریان با اولویت بهار نیست و متقاضیان با اولویت تابستان و پاییز را نیز در بر می‌گیرد.
  • تلاش ایساکو برای جلوگیری از جعل قطعات در بازار لوازم یدکی

    ايکوپرس: ایساکو با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و پایش و ردیابی انجام‌شده از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، توانسته ده‌ها مرکز تولید، کارگاه، چاپخانه، انبار و فروشگاه‌های غیرمجاز تولید قطعات تقلبی را شناسایی و هزاران قطعه جعلی، بی‌کیفیت، غیراصلی، قاچاق یا نوسازی شده و مستعمل را به همراه اسباب، ابزار و ادوات مورد استفاده در حک، بسته‌بندی و برچسب‌زنی کشف کند و پس از طی مراحل و تشریفات قانونی این مراکز و عاملان و مالکان را به مراجع ذی‌صلاح ارجاع داده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر