شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۶۶ دنیای اقتصاد

اخبار خودروسازان - روزنامه شماره ۶۰۶۶

  • فروش دلاری دو خودروساز بزرگ درجا زد

    دنیای اقتصاد: میانگین نرخ فروش خودروهای دو شرکت ایران خودرو و سایپا بر مبنای دلار از سال ۹۶ تا ۱۴۰۲ روند نزولی داشته حال آنکه این نرخ در شرکت‌های مونتاژی رشد قابل‌توجهی را به خود می‌بیند.میانگین نرخ فروش کارخانه‌ای خودروهای ایران خودرو از سال ۹۶ تا سال گذشته، از محدوده ۱۰‌هزار دلار به سطح ۷۵۰۰دلار کاهش پیدا کرده حال آنکه میانگین قیمت فروش خودروهای سایپا نیز در همین مدت از ۸‌هزار و ۶۰۰ دلار به محدوده ۵‌هزار و ۸۰۰ دلار تنزل کرده است.با این حال نرخ دلاری قیمت مونتاژی‌ها همواره در ارقام ۲۰‌هزار دلاری در نوسان بوده است.با توجه به جدول آماری که دو روز پیش از سوی خبرگزاری تسنیم منتشر شد مشخص است که اصلاح قیمت خودرو در شرایط کنونی دیگر یک خواسته از سوی فعالان صنعت خودرو نیست بلکه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای نجات و تداوم تولید در شرکت‌های خودروساز است. آمارهای مربوط به تیراژ خودرو در فصل بهار و تیرماه امسال نیز، از وضعیت ناخوشایند خودروسازی خبر می‌دهد و اینکه تولید چندان طبق وعده‌های سیاستگذار خودرو پیش نمی‌رود.
  • رقابت برقی خودروسازان بزرگ ایران

    دنیای‌اقتصاد: دولت سیزدهم در شرایطی به پایان رسید که یکی از اهداف بزرگ وزیر صمت آن، توسعه خودروهای برقی در کشور چه از مسیر تولید داخل و چه از راه واردات بود.
  • فراخوان واریز وجه خودروی برقی «لونا»

    دنیای‌اقتصاد: فراخوان مرحله سوم خودروی وارداتی برقی لونا بر اساس اولویت‌بندی سامانه یکپارچه ویژه مردادماه ۱۴۰۳ اعلام شد. متقاضیانی که در اردیبهشت ۱۴۰۳ بر اساس «اطلاعیه شماره ۲» سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی نسبت به انتخاب خودروی لونای برقی اقدام کرده‌اند، از روز یکشنبه تا روز شنبه ۱۳ مرداد سال‌جاری امکان ثبت نام دارند. مبلغ قابل پرداخت برای این خودرو یک میلیارد و ۲۱۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. تنها رنگ قابل عرضه برای این خودرو، سفید است. طبق اعلام ایران‌خودرو، لونا ظرف حداکثر ۹۰ روز کاری پس از واریز وجه تحویل مشتریان خواهد شد.
  • مقصد جدید اتوبوس‌های برقی ایران‌خودرو دیزل

    ایکوپرس: با امضای قرارداد میان مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل و شهردار اراک، ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی این شهر می‌شود. شهردار کلان‌شهر اراک در حاشیه مراسم امضای این قرارداد، با اشاره به اینکه تولید اتوبوس برقی در داخل کشور یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود، اظهار کرد: ایران‌‌‌خودرو دیزل در این زمینه پیشرو بوده و در مسیر تامین نیاز ناوگان حمل‌ونقل عمومی گام برداشته است. علیرضا محمودی با اشاره به امضای تفاهم‌‌‌نامه خرید ۱۰دستگاه اتوبوس برقی از ایران‌‌‌خودرو دیزل گفت: با توجه به تجربه مثبتی که از همکاری گذشته داشتیم، تصمیم به توسعه همکاری‌‌‌ها و خرید تعداد بیشتری اتوبوس برقی از ایران‌‌‌‌‌‌خودرو دیزل گرفتیم. بر اساس این قرارداد، موعد تحویل این اتوبوس‌‌‌ها شهریور ماه امسال است.
  • اخذ «علامت استاندارد ایران» توسط گروه بهمن

    گروه بهمن: گروه بهمن به عنوان اولین شرکت در بین شرکت‌های خدمات پس از فروش، موفق به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری (به شماره ۱۹۱۱۷ شیوه ارائه خدمات پس از فروش خودرو) توسط سازمان ملی استاندارد ایران شده است. طبق گزارش سازمان ملی استاندارد و بر اساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب ۱۳۹۶و در اجرای مصوبات شورای عالی استاندارد، گروه بهمن موفق به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری شده که بر این اساس می‌تواند از علامت استاندارد ایران برای فرآورده خودرو - شیوه ارائه خدمات پس از فروش استفاده کند. پیرو همکاری و هماهنگی‌های انجام‌شده با سازمان ملی استاندارد در نهایت و پس از انجام ارزیابی نهایی، گروه بهمن در مورخ اسفند پارسال ابتدا موفق به اخذ پروانه مدیریت کنترل کیفیت و سپس اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای کل مجموعه گروه بهمن شد. این گروه به صورت داوطلبانه در این فرآیند مشارکت داشته و اولین خودروسازی است که موفق به اخذ این پروانه شده است.
  • برگزاری المپیاد تخصصی مشاوران و کارشناسان هیوندای در ایران

    کرمان‌موتور: اولین المپیاد تخصصی مشاوران سرویس و کارشناسان پذیرش هیوندای توسط شرکت KTL در مرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. به گزارش روابط‌عمومی کرمان موتور، نخستین المپیاد تخصصی مشاوران سرویس و کارشناسان پذیرش هیوندای توسط شرکت تجارت بین‌المللی و پشتیبانی کرمان خودرو (KTL) انجام خواهد شد. این المپیاد طبق استانداردهای شرکت هیوندای در سطح نمایندگی‌های مجاز شرکت (KTL) در دو روز انجام می‌شود. آزمون تخصصی مشاوران و کارشناسان به صورت کتبی و عملی در روز ۲۵ مرداد‌ماه در محل تعمیرگاه مرکزی و مراسم اختتامیه ۲۶ مرداد در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود. در مراسم اختتامیه از منتخبان این المپیاد با حضور مدیران عالی شرکت کرمان‌ موتور تقدیر خواهد شد. شرکت KTL نماینده رسمی هیوندای در ایران طبق راهبردهای گروه کرمان‌موتور، پایداری و توسعه خدمت‌رسانی به مشتریان را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است. هدف از برگزاری این المپیاد، ضمن ارتقای سطح علمی و مهارتی مشاوران و کارشناسان پذیرش، بهبود رضایتمندی مشتریان هیوندای و شرکت KTL در کشور است.
  • بازگشت مزدا ۳ از مسیر واردات

    برند مزدا یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های خودروساز بازار ایران است که در گذشته توسط بهمن موتور مونتاژ می‌شده است. حال پس از اعمال تحریم‌ها، مسیر مونتاژ خودرو از شرکت‌های معتبر بسته شد تا در نهایت واردات خودروهای صفر آزاد شد. به دنبال آزادسازی واردات، گروه بهمن موفق شد در کنار دیگر محصولات وارداتی‌اش مجددا به سراغ مزدا ۳ نیز برود و این سدان جذاب و محبوب برای ایرانیان را آماده واردات کند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر