شماره روزنامه ۶۰۴۶
|

  • نبض فروش بهاره خودروسازان

    دنیای اقتصاد: خودروسازان بزرگ کشور در بهار امسال نه تنها فروش خود را نسبت به فصل مشابه پارسال افزایش ندادند که محصول کمتری نیز فروختند. طبق آنچه در صورت‌‌‌های مالی سه خودروساز اصلی آمده، ایران‌‌‌خودرو، سایپا و پارس‌‌‌خودرو در مجموع حدود ۲۰۱‌هزار دستگاه انواع خودروی سواری (به همراه وانت پراید) را در سه ماه نخست امسال به فروش رسانده‌اند، آماری که حکایت از افت فروش نسبت به مدت مشابه پارسال دارد. غول‌های جاده مخصوص در بهار پارسال ۲۳۱‌هزار و ۶۸۷ دستگاه محصول را فروخته بودند، بنابراین در فصل مشابه امسال بالغ بر ۱۳‌درصد (معادل حدودا ۳۱‌هزار دستگاه) افت فروش را به ثبت رسانده‌اند. همچنین میزان فروش خودروسازان در سه ماه ابتدایی امسال، کمتر از آنچه در این بازه زمانی تولید کرده‌اند، بوده است.
  • تجربه رانندگی با پلاگین هیبریدها در ایران

    خودروهای انرژی نو یا در اصطلاح معمول خودروهای پاک، تبدیل به گزینه‌‌ای وسوسه‌کننده برای علاقه‌‌مندان شده‌‌اند. مصرف سوخت کمتر، قدرت بیشتر، سازگاری با محیط‌زیست و مشوق‌‌های دولتی در کنار آپشن‌‌های پرشمار خودروهای پلاگین هیبرید، مصرف‌کنندگان را برای خرید این خودروها تشویق می‌کند. در بازار خودروی ایران نیز واردات یا مونتاژ خودروهای هیبرید و الکتریکی آغاز شده و شرکت‌های پیشرو در حال فروش یا عرضه این محصولات هستند اما به علت اطلاعات ناکافی یا تردید در ارتباط با شرکت سازنده و خدمات پس از فروش، نمی‌توان به سراغ هر تولیدکننده‌‌ای رفت.
  • فروش قسطی محصول برقی کرمان موتور

    کرمان موتور اقدام به عرضه خودروی برقی EJ۷ با شرایط متنوع فروش کرده است. عرضه این خودرو از امروز ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی شرکت نسبت به ثبت‌‌نام اقدام کنند. EJ۷، محصولی نوین از کرمان موتور، با قیمت مصوب ۱,۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان برای خرید نقدی عرضه می‌شود. این شرکت به منظور تسهیل شرایط خرید برای مشتریان، امکان خرید اقساطی را نیز فراهم کرده است. در روش خرید اقساطی، خریداران می‌توانند با پرداخت پیش‌‌قسط ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومانی، مابقی مبلغ را طی اقساط ۱۲ یا ۲۴ ماهه پرداخت کنند. برای خریدارانی که گزینه ۱۲ ماهه را انتخاب می‌کنند، مبلغ هر قسط سه‌‌ماهه ۹۳,۲۹۰,۲۰۰ تومان خواهد بود و تعداد چک‌‌های دریافتی ۴ فقره است. در مقابل، برای افرادی که تمایل به پرداخت در مدت زمان طولانی‌‌تری دارند، گزینه ۲۴ ماهه با اقساط سه‌‌ماهه ۵۵,۹۰۴,۱۰۰ تومانی و دریافت ۸ فقره چک در نظر گرفته شده است. تاریخ سررسید اولین چک، ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ تعیین شده است. این زمان‌بندی به خریداران فرصت می‌دهد تا برای پرداخت اولین قسط آمادگی لازم را کسب کنند. همچنین، کرمان موتور متعهد شده است خودروهای خریداری شده را ظرف مدت ۳۰ روز کاری پس از تکمیل فرآیند خرید، تحویل مشتریان دهد.
  • شرایط فروش کشنده و ون بهمن

    روابط عمومی گروه بهمن در اطلاعیه‌ای شرایط فروش کشنده و ون باری خود را اعلام کرد. طبق اعلام گروه بهمن، کشنده تک محور فاو ۴۶۰ با قیمت۴ میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۲۷۳ هزار تومان به فروش می‌‌‌رسد. این طرح فروش که از تاریخ هفتم تیر ماه امسال آغاز شده، تا چهاردهم همین ماه ادامه خواهد داشت. شرکت سیبا موتور از زیرمجموعه‌های گروه بهمن، کشنده فاو تک محور J۶P-۴۶۰ را عرضه می‌‌‌کند. این کشنده با قیمت ۴ میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۲۷۳ هزار تومان به فروش می‌‌‌رسد و خریداران هفته آخر مرداد ۱۴۰۳ کشنده خود را با رنگ سفید و مدل ۱۴۰۳ تحویل خواهند گرفت. خریداران می‌‌‌توانند با مراجعه به عاملیت‌‌‌های مجاز نسبت به انجام فرآیند خرید اقدام کنند. اما در خبری دیگر از گروه بهمن، شرایط فروش لیزینگی ون باری این شرکت اعلام شده است. بر این اساس، شرکت بهمن لیزینگ، طرح فروش قسطی ون باری اینرودز را برگزار کرده است. این طرح از روز دوشنبه چهارم تیر ماه امسال آغاز شده و تا ۳۱ تیر ماه جاری ادامه خواهد داشت. ابتدا قرار بود این طرح تا شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ یا تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه داشته باشد، اما طبق اعلام گروه بهمن، طرح موردنظر تا ۳۱ تیر تمدید شده است. قیمت ون اینرودز در این طرح فروش ۹۵۷ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان اعلام شده که به صورت نقدی-اعتباری به فروش می‌‌‌رسد. خرید این محصول از طریق bahman.iranecar.ir امکان‌پذیر است. همچنین متقاضیان می‌توانند با مراجعه به عاملیت‌های مجاز گروه بهمن، نسبت به ثبت‌نام خرید ون باری اینرودز اقدام کنند. در این طرح فروش، ون‌‌‌باری اینرودز با اقساط ماهانه و دو ماهه عرضه می‌‌‌شود. همچنین خودروهای ثبت‌نامی ۳۰ روز پس از واریز وجه و تکمیل و تایید مدارک تحویل خریداران خواهند شد. گروه بهمن یکی از خودروسازان بزرگ بخش خصوصی به شمار می‌رود که در عرصه تولید محصولات سواری و تجاری فعال است.
  • ری‌را در راه است

    ایکوپرس: با صدور تاییدیه نوع محصول ری‌‌‌را ایران‌‌‌خودرو از سوی سازمان استاندارد، این خودرو مجوز شماره‌‌‌گذاری دریافت کرد تا یک گام دیگر برای ورود به بازار ایران نزدیک‌‌‌ شود. معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌‌‌خودرو با بیان اینکه ری‌‌‌را در یک‌قدمی برنامه‌‌‌ریزی برای عرضه به بازار قرار گرفته، عنوان کرد: با تلاش‌‌‌های شبانه‌‌‌روزی تیم‌‌‌های طراحی و توسعه محصول، ری‌‌‌را به عنوان اولین کراس‌‌‌اوور ملی، با تاییدیه سازمان استاندارد آماده شماره‌‌‌گذاری شد.
  • سه مقصد خودروهای وارداتی

    دنیای اقتصاد: مقصد خودروهای وارداتی جدیدکجاست؟ این سوال در شرایطی مطرح است که با وجود ترخیص قطعی ۱۱هزار و ۲۳۶دستگاه خودروی خارجی در سال گذشته و ترخیص بیش از چهار‌هزار دستگاه تا ۲۰ خرداد امسال، به تصدیق بسیاری از شهروندان این خودروها چندان در معابر عمومی، بزرگراهی یا جاده‌ها حضور ندارند. بنابراین این سوال مطرح است که مقصد خودروهای وارداتی ترخیص‌شده از گمرکات کجاست و چرا در معابر عمومی یا خیابان‌ها دیده نمی‌شوند؟
  • رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان شکسته شد

    دنیای اقتصاد: اسپارک (Aspark)، خودروساز ژاپنی، با ثبت سرعت ۴۳۸.۷کیلومتر در ساعت، رکورد سریع‌ترین ماشین الکتریکی جهان را شکست. این کارخانه با خودرویی به نام ال (Owl) یا جغد به زبان انگلیسی به این رکورد دست یافت. ال تنها محصول اسپارک است و با همکاری یک خودروساز ایتالیایی به نام «مانیفاتورا اتومبیلی تورینو» یا به اختصار MAT تولید شده است.
  • افتتاح خط تولید قوای محرکه شاهین در ارگ جدید بم

    روابط‌عمومی کرمان‌موتور: در مراسمی با حضور مدیرعامل قوای محرکه کرمان‌خودرو، قائم‌مقام‌‌‌ گروه خودروسازی سایپا و مدیرعامل مگاموتور، خط تولید گیربکس اتوماتیک CVT و خط ماشین‌کاری سرسیلندر در ارگ جدید بم افتتاح شد.
  • حضور ساپکو در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات

    ایکوپرس: شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو به‌‌‌ همراه ۱۲۵سازنده زنجیره تامین این گروه صنعتی، با هدف معرفی توانمندی‌‌‌ها و ظرفیت‌‌‌ها در تامین و تولید قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، ارائه برنامه‌‌‌های خودکفایی و بهبود تصویر ساپکو و شبکه تامین از طریق تعامل با ذی‌نفعان، مخاطبان و مشتریان، در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه خودروی تهران حضور می‌‌‌یابد.
  • اولین‌‌‌های گروه بهمن در نمایشگاه خودروی شیراز

    روابط‌عمومی گروه بهمن: گروه بهمن در بیست‌ویکمین نمایشگاه شیراز، نوستالژی بازی NEED FOR SPEED را زنده کرد و برای اولین بار از خودروی نتا GT در این شهر پرده برداشت.
  • حمل‌‌‌ونقل پاک جهانی را چگونه سرعت دهیم؟

    ایسنا: آینده خودروهای الکتریکی روشن است؛ بیش از ۱.۴میلیون وسیله نقلیه الکتریکی در سال ۲۰۲۳ فروخته شده که بیش از ۵۰‌درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.
  • صدور گواهینامه انطباق خودرو در گمرکات تهران

    روابط‌عمومی گمرک: مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: حدود ۱۱۰۰دستگاه خودروی برقی در کمتر از ۵روز کاری، با داشتن تاییدیه، موفق به دریافت گواهینامه انطباق شدند.
  • سرعت‌گیر ارزی خودروهای تجاری

    تولید خودروهای تجاری در کشور (توسط سه شرکت اصلی) روندی نزولی را در دو ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته طی کرده است، اتفاقی که به نظر می‌رسد دلیل اصلی آن، کمبود ارز است. در غیاب آمار تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت، گزارش‌های ارسالی خودروسازان به سامانه کدال بورس، نشان دهنده افت و خیز تولید آنها در دو ماه ابتدایی امسال است. در این بین، گزارش‌های سه تجاری‌ساز اصلی کشور (شامل ایران خودرودیزل، سایپادیزل و بهمن دیزل) حکایت از ثبت تیراژی ضعیف و افتی سنگین در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به دو ماه نخست سال گذشته دارد.
  • تیگو ۸ پرومکس گواهینامه پنج ستاره ایمنی گرفت

    تیگو ۸ پرو مکس به لطف ایمنی فوق‌‌‌العاده خود، از سوی برنامه ارزیابی خودروهای جدید استرالیا (ANCAP SAFETY) به بالاترین درجه ایمنی یعنی رتبه پنج ستاره دست یافت.
  • خانواده «بهمن» مهمان شیرازی‌ها

    روابط عمومی بهمن: گروه بهمن با مجموعه‌‌‌ای از محصولات تجاری و سواری مدرن، لوکس و برقی خود در بیست و یکمین نمایشگاه خودروی شیراز حضور پیدا می‌کند. این گروه خودروسازی با شرکت‌های BMCARS، بهمن موتور، بهمن دیزل، سیبا موتور، اتوبوس‌‌‌سازی اسنا و ایران دوچرخ در این رویداد شرکت خواهد کرد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر