مسافران در خراسان شمالی از «جاده مرگ» تردد نمی‌کنند

دنیای اقتصاد- خراسان شمالی: حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده اظهار کرد: ارتباطات در دنیای امروز نقش کلیدی دارد و ساماندهی وضعیت پروازها می‌تواند توسعه و بهبود شاخص‌های عملکردی صنعت گردشگری را به همراه داشته باشد.

وی گفت: برای توسعه استان لازم است با وحدت و همدلی گام‌های بلندتری برداریم و جایگاه استان را بهبود بخشیم. به‌نظر می‌رسد برای تحقق این هدف در درجه اول باید درباره جذب اعتبارات ملی به‌طور مضاعف تلاش های جدی انجام شود.

براتی‌زاده بیان کرد: حوزه گردشگری یک ظرفیت و در عین حال فرصتی بسیار مناسب و ارزشمند است و با توجه‌ به قرارگیری این استان در مسیر بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در صورتی که بتوان زیرساخت‌های لازم از قبیل راه دسترسی و ارتقا و توسعه کمی و کیفی پروازهای فرودگاه را به‌خوبی برقرار و فراهم کرد، رسیدن به نتایج مطلوب دور از دسترس نخواهد بود.

وی ادامه داد: وضعیت محورهای مواصلاتی، بخصوص جاده‌ها و راه‌های دسترسی در استان چندان مساعد نیست و در این حوزه  ضعف‌های اساسی وجود دارد، به‌طوری که بخش‌هایی از محور بجنورد - جنگل گلستان موسوم به «جاده مرگ» و اشاعه و نهادینه شدن این نوع تلقی سبب کاهش انگیزه‌های مسافران در انتخاب این مسیر برای سفر به مشهد شده و صنعت گردشگری خراسان شمالی با تهدیدات، مخاطرات و آسیب‌های بسیار جدی مواجه شده است.

رئیس ‌کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه  تداوم روند پیگیری موضوع تکمیل پروژه محور بجنورد - جنگل گلستان و ساماندهی وضعیت کمی و کیفی پروازها می‌تواند به‌ سرعت بخشیدن ساز و کار رفع این مشکل کمک کند، اظهار کرد: پیگیری‌های غیرمستمر و متعاقبا اقدامات میدانی کُند، ناکافی و منقطع با هدف اصلاح مشکلات این محور تاکنون سبب شرمندگی مسؤولان در برابر مطالبات بحق مردم شده است.

براتی‌زاده افزود: جلب رضایتمندی مردم از طریق ارائه خدمات شایسته حاصل می‌شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در موارد مقتضی از ظرفیت دستگاه‌ قضایی و ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان در مسیر رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند.