رشد و شکوفایی بخش صنعت و معدن در سال 85

وزیر صنایع و معادن گفت‌: در سال ۸۵ رشد ۴۰‌درصدی سرمایه‌گذاری، افزایش استخراج مواد معدنی و رشد ۷۱‌درصدی قراردادهای منعقده در شهرک‌های صنعتی صورت گرفته است‌. به گزارش خبرگزاری مهر، اولین نشست رییسان سازمان‌های صنایع و معادن استان‌ها در سال جدید با وزیر صنایع و معادن و معاونان و مدیران کل وزارتخانه برگزار شد‌.

علیرضا طهماسبی در این نشست گفت‌: در سال ۸۵ رشد بسیار خوبی در عرصه صنعت و معدن شاهد بودیم و امیدواریم در سال ۸۶ نیز با همت تلاشگران این عرصه و حمایت‌های دولت و مجلس از بخش صنعت و معدن، مرحله مهمی را که در پیش داریم، با موفقیت بگذرانیم‌.

وزیر صنایع و معادن با اشاره به اهتمام دولت برای رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در کشور ابراز امیدواری کرد‌: با ارائه طرح‌ها و لوایحی مانند اصلاح قانون تجمیع عوارض، و ارائه لایحه اجرایی اصل ۴۴ و طرح‌های دیگری که در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است‌، افزایش حجم سرمایه‌گذاری در این بخش مهم و حیاتی کشور را شاهد باشیم‌.

وی خاطر نشان کرد‌: در سال گذشته رشد حدود ۴۰‌درصدی سرمایه‌گذاری، افزایش استخراج مواد معدنی، رشد بالای صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و صادرات صنعتی- معدنی ۱۲‌میلیارد دلاری و رشد بیش از ۷۱‌درصدی در قراردادهای منعقده در شهرک‌های صنعتی صورت گرفته است‌.

طهماسبی همچنین افزایش سرمایه بانک‌های صنعت و معدن و توسعه صادرات، هر کدام به میزان ۲‌میلیارد دلار را از سوی دولت، برای ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران و صنعتگران از دیگر اقدامات وزارت صنایع و معادن در سال گذشته برشمرد و افزود‌: امسال هم دولت تسهیلات بسیار خوبی برای صنعتگران در نظر گرفته است‌.

وزیر صنایع و معادن گفت: سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در سال ۸۵ به ۱۰‌میلیارد دلار رسید که این امر نشان‌دهنده میزان اقبال سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور و فعالیت در عرصه‌های صنعتی و معدنی کشور است‌.

وی با تاکید بر اینکه ارائه اطلاعات و آمار به موقع و جامع زمینه و اساس برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در سطح کلان است‌، از رییسان سازمان‌های صنایع و معادن استان‌ها خواست به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند‌.