جشنواره ملی جوان ایرانی به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه نهایی جشنواره ملی جوان ایرانی با حضور محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد. بر اساس این گزارش، در این مراسم طرح ملی استانیار و تمبر روز ملی جوان با حضور رییس‌جمهور رونمایی شد. همچنین در این مراسم از ۱۵ جوان برتر جشنواره ملی جوان ایرانی با اهدای تندیس حضرت علی‌اکبر(ع) که نشانه روز ملی جوان است تجلیل شد. مهرداد بذرپاش، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان ملی جوانان و زریبافان معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم حضور داشتند.

رییس سازمان ملی جوانان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های جشنواره امسال آشنایی با افراد جدید در صحنه‌های اجتماعی بود، گفت: در مرحله اول جشنواره جوان برتر ایرانی ۲۵۰ هزار جوان مشارکت کردند.

مهرداد بذرپاش در مراسم اختتامیه جشنواره ملی جوان ایرانی که در محل همایش‌های بین‌‌المللی صدا و سیما برگزار شد؛ افزود: جشنواره جوان برتر در دو بخش تولید محور و اثر محور برگزار شد که در این زمینه‌ها ۵۳ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و این یک رکورد باورنکردنی است.وی ادامه داد: جوانی ترکیبی از ویژگی‌هایی است که فرد را در یک مقطع زندگی متمایز می‌کند. ویژگی‌های مختلفی از جمله جسارت، شجاعت، ایثار، میل به پیشرفت و تکامل، راضی نشدن به وضع موجود که رمز پیروزی و ماندگاری است جوانی را تشکیل می‌دهد.رییس سازمان ملی با بیان اینکه برخی افراد جوانان امروزی را با جوانان زمان جنگ و انقلاب مقایسه می‌کنند، اظهار کرد: جوانان امروزی با وجود اینکه دوران انقلاب و جنگ را ندیده و درک نکرده‌اند، به مراتب انقلابی‌تر از جوانان آن دوران هستند.

بذرپاش با اشاره به اینکه جوانان امروزی با هجمه گسترده فرهنگی روبه‌رو هستند ادامه داد: این جوانان خصوصیات دوران انقلاب را از اطرافیان خود شنیده‌اند و با تلاش برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن می‌توانند بالاتر از جوانان دوران انقلاب باشند.وی با بیان اینکه در جشنواره امسال چند محور را در دستور کار داشتیم، تصریح کرد: یکی از محورهای مورد نظر ما در جشنواره امسال معرفی یک الگوی تلاش برای جوان انقلابی ایران زمین است. الگوسازی برای جوانان بارها مورد بحث قرار گرفته است؛ اما در این زمینه کمتر کار عملی انجام شده است. رییس سازمان ملی جوانان با اشاره به اینکه در جشنواره امسال جوانان معلول ابتکارات بسیاری را عرضه کردند گفت: شاهد حضور گسترده جوانان محروم روستایی بودیم و ثابت کردیم که همه چیز امکانات مالی و منابع نیست و با حداقل هزینه و امکانات با جایگزینی ذوق، قریحه و تلاش جشنواره امسال را برگزار کردیم.

رییس‌جمهور نیز ضمن سخنانی در این مراسم، با اعلام اینکه ماهواره سنجش ایران در آینده‌ای نزدیک به فضا پرتاب خواهد شد، از فرستادن نخستین انسان به فضا در سال ۱۳۹۸ توسط ایران خبر داد. به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد در مراسم اختتامیه جشنواره جوان ایرانی اعلام کرد: ماهواره سنجش ساخت ایران که سکوی پرتاب و ایستگاه کنترل آن نیز تماما ایرانی است در آینده‌ای نزدیک به فضا پرتاب خواهد شد. رییس‌جمهور همچنین از فرستادن نخستین انسان ایرانی در سال ۱۳۹۸ هجری شمسی خبر داد و افزود: پیش از این در برنامه فضایی ایران پیش‌بینی شده بود که در سال ۱۴۰۳ از سوی جمهوری اسلامی ایران انسانی به فضا پرتاب شود، اما هم‌اکنون این کار را پنج سال به جلو انداختیم. به گفته احمدی‌نژاد، این اقدام پاسخی به صدور قطعنامه ۱۹۲۹ غرب بوده است.