حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در مراسم تودیع رییس سابق سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش که به عنوان نماینده استان تهران به مجلس خبرگان رهبری راه یافته است، گفت: اینهایی که چند مسوولیتی می‌شوند معمولا کارها را زخمی می‌کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، وی پیش از ظهر دیروز در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دوران خدمت خود را پس از انقلاب از پایگاه ۸ شکاری اصفهان (شهید بابایی) با حکم امام خمینی (ره) آغاز کرده است، افزود: البته بعد از آن به تدبیر رهبر معظم انقلاب عقیدتی - سیاسی که آن زمان سیاسی و ایدئولوژیک نام داشت، شکل گرفت.

محمدی گلپایگانی ضمن ذکر خصوصیات شهدای گرانقدر ارتش از جمله شهید بابایی، شهید صیاد شیرازی و ...، تصریح کرد: پیوند عجین شده ارتش با روحانیت، نقطه عطفی است که می‌تواند منشا خیر و برکت بسیاری باشد. رییس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: یک روحانی شاغل در نیروهای مسلح باید سنگ صبور، متواضع، مشکل گشا و غمخوار نیروها باشد ، «در» اتاقش همواره به روی همکارانش باز باشد و نقش یک روحانی محل را در محل ماموریت خود بتواند به خوبی ایفا کند.

وی گفت: امروز ارتش ما از فرماندهان مکتبی عالی برخوردار است و مسوول عقیدتی - سیاسی و مسوولان روحانی شاغل در ارتش باید از این فرصت استفاده کرده و با نگاه کردن به قله هر چه بیشتر رو به جلو حرکت کنند. وی با تاکید بر اینکه کارهای انجام شده در سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش بسیار ارزشمند است اما هنوز هم کافی نیست، اضافه کرد: باید از فرصت هماهنگی و همدلی نیروهای ارتش و روحانیون که فرصت طلایی پیش روی ما قرار داده استفاده شود و مبانی فکری پرسنل تقویت گردد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با تقدیر از زحمات ۹ ساله حجت‌الاسلام علوی در سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش،

خاطر نشان کرد: ایشان در به کارگیری روحانیون تحصیل کرده و سرکشی به نقاط مختلف ارتش خدمت صادقانه ای انجام دادند که باید از آن تقدیر کرد. وی همچنین با اشاره به تودیع رییس سابق سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش که به عنوان نماینده استان تهران در مجلس خبرگان رهبری از سوی مردم برگزیده شده و معارفه رییس جدید سازمان عقیدتی - سیاسی تاکید کرد اینهایی که چندمسوولیتی می‌شوند معمولا کارها را زخمی می‌کنند. خبرگان رهبری کار بسیاری می‌طلبد و مسوولیت عقیدتی - سیاسی هم کار سختی است که به هر تقدیر آقای علوی ترجیح دادند از این سمت کناره‌گیری کنند. محمدی گلپایگانی در پایان ضمن توصیه‌هایی به رییس جدید

عقیدتی-سیاسی ارتش، گفت: آقای آل هاشم باید همچون رییس سابق سازمان عقیدتی - سیاسی و حتی بیشتر از ایشان تلاش کند، چون اصل برای ما رضایت رهبر معظم انقلاب است. بنده رضایت ایشان را اعلام می‌دارم ولی باید تلاش کنیم تا رضایت معظم له را بیشتر جلب کنیم.