درخواست آیت‌ا... صافی گلپایگانی از وزارت خارجه برای اعتراض به چین

آیت‌ا...‌العظمی صافی گلپایگانی از وزارت امور خارجه خواستند که در مقابل کشتار‌ مسلمانان بی‌دفاع چین موضع گرفته و اعتراض نماید و وظیفه‌ اسلامی و انسانی خود را به بهترین وجه انجام دهد. به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌ا...‌العظمی صافی در دیدار جمعی از طلاب با اشاره به حوادث غم‌بار کشور چین، که موجب به خاک و خون کشیده شدن جمعی از مردم مظلوم و بی‌دفاع مسلمان این کشور گردید، وضع اسفبار و رعایت نشدن حقوق عادی بشری در این کشور را محکوم کردند.

ایشان همچنین با اشاره به کشته شدن یک زن مسلمان مصری در آلمان به جرم داشتن حجاب اسلامی، این حوادث ضد بشری و اسلامی را محکوم کردند. آیت‌ا...‌العظمی صافی به اتحاد و همکاری جوامع اسلامی در صحنه بین‌الملل اشاره کردند و افزودند: از کشورهای اسلامی می‌خواهیم که در این تجاوزات که در گوشه و کنار دنیا به حقوق مسلمانان می‌شود عکس‌العمل نشان داده و هیچ تبعیض و تفاوتی قائل نشوند. ایشان ادامه دادند: باید به طور مناسب و موثر اعتراض نموده و تجاوز به حقوق مسلمانان در هر کجا و هر کشوری که باشد محکوم نمایند و با مسلمانان چه چینی باشد یا اروپایی یا از هر جای دیگر همدردی نمایند.

آیت‌ا... صافی با اشاره به کشتار و استضعاف شدید مسلمانان چینی اظهار داشتند: از مجامع بین‌المللی و مدعیان دفاع از حقوق بشر می‌خواهیم که این دوگانگی‌ها و سیاست‌بازی‌ها را در مساله حقوق بشر کنار بگذارند و انسان‌ها را به دو بخش مخالف و موافق غرب تقسیم نکنند و وضع حقوق بشر در چین را نادیده نگیرند. ایشان افزودند: انسان‌ها در همه جا باید از حقوق انسانی خود برخوردار باشند و مورد ظلم و ستم و سلب حقوق خود قرار نگیرند. این مرجع تقلید شیعیان در پایان سخنان خود از وزارت امور خارجه نیز خواستند که در مقابل کشتار‌ مسلمانان بی‌دفاع چین موضع گرفته و اعتراض نمایند و وظیفه‌ اسلامی و انسانی خود را به بهترین وجه انجام دهند.