رهبر حزب‌‌‌الله تاکید کرد: «عملیات گسترده حزب‌‌‌الله را که امروز (روز یکشنبه) علیه دشمن صهیونیستی انجام شد، «عملیات اربعین» می‌‌‌نامیم و تاکید می‌‌‌کنیم طرفی که اوضاع را در لبنان و جبهه به این درجه از تنش رسانده دشمن اسرائیلی است.وی درباره تاخیر در پاسخ به رژیم صهیونیستی نیز گفت: «تاخیر در عملیات به دلیل هوشیاری آمریکا و اسرائیل بود و همین تاخیر نیز به نوعی مجازاتی برای دشمن بود. عجله برای پاسخگویی در اوج هشدار اسرائیل و آمریکا می‌توانست به معنای شکست باشد. ما به کسی نگفتیم که صبر می‌‌‌کنیم و در واقع منتظر بودیم که به مذاکرات فرصت بدهیم و این هدف واقعی ماست که جلوی تجاوز به مردم خود در غزه را بگیریم.»نصرالله ادامه داد: «به اندازه کافی برای انجام مذاکرات فرصت دادیم و مطمئن بودیم که مواضع آمریکا و رژیم‌صهیونیستی ریاکارانه و منافقانه است. هدف اصلی ما توقف تجاوز به غزه است و فرصت کافی هم دادیم. اما مشخص شد نتانیاهو شروط جدیدی دارد و همه اینها وقت‌کشی بود.»

نصرالله در این باره اضافه کرد: «ترور فواد شکر با مشارکت اطلاعات نظامی و نیروی هوایی اسرائیل انجام شد و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که پاسخ علیه یک هدف نظامی و مرتبط با ترور این فرمانده باشد.»وی افزود: «ما یک هدف اولیه برای عملیات در عمق اسرائیل شناسایی کردیم که پایگاه «گلیلوت» بود. این پایگاه که متعلق به سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل موسوم به «امان» است یگان۸۲۰۰ دشمن در آن مستقر است. پایگاه گلیلوت با مرزهای لبنان ۱۱۰ کیلومتر و تا محدوده شهر تل‌‌‌آویو ۱۵۰۰ متر فاصله دارد.»نصرالله ادامه داد: «هدف، پایگاه اطلاعات نظامی در گلیلوت بود و در کنار آن تعدادی پایگاه و پادگان در الجلیل و جولان هدف قرار گرفتند. تصمیم گرفتیم که پایگاه‌ها و پادگان‌‌‌ها در الجلیل و جولان را با موشک‌‌‌های کاتیوشا هدف قرار دهیم.»

دبیر کل حزب‌‌‌الله با بیان اینکه تصمیم این بود که ۳۰۰ موشک کاتیوشا برای چند دقیقه شلیک شود و سامانه‌های گنبد آهنین را به خود مشغول کنند تا پهپادها هم عبور کنند، تشریح کرد: «به همین منظور ما ۳۴۰ موشک کاتیوشا به پایگاه‌ها و پادگان‌‌‌های اسرائیل شلیک کردیم و این نخستین‌‌‌بار بود که پهپادها را از منطقه بقاع به پرواز درآوردیم. همه پهپادهایی که از بقاع به راه افتادند از مرز لبنان و فلسطین به سلامت به سمت اهداف مشخص شده عبور کردند و هدف نظامی خاص ما پایگاه اطلاعات نظامی، واحد ۸۲۰۰، در نزدیکی تل‌آویو بود.»سید‌حسن نصرالله همچنین گفت: «روزها و شب‌ها حقیقت آنچه را که در نتیجه عملیات‌‌‌های ما رخ داد، با وجود پنهان‌‌‌کاری دشمن، آشکار خواهد کرد. بر اساس اطلاعات ما، تعدادی از پهپادها به اهداف خود اصابت کردند، اما دشمن سکوت اختیار کرده است. روایت دشمن مملو از دروغ است و اسرائیل که خود را قوی‌‌‌ترین منطقه می‌‌‌داند به دلیل ضعف خود به دروغ متوسل می‌شود.»

وی اضافه کرد: «سکوهای پرتاب پهپاد مورد اصابت قرار نگرفتند و حملات اسرائیل تنها به دو سکوی پرتاب موشک اصابت کرد.»نصرالله ادامه داد: «تمام صحبت‌های مقامات دشمن درباره دستاوردهای بزرگ نظامی و امنیتی برای اسرائیلی‌‌‌ها دروغ است و عملیات نظامی امروز ما با وجود همه شرایط سخت با دقت انجام شد؛ چراکه ما تصمیم گرفتیم پاسخ دهیم و با وجود همه ارعاب‌‌‌های خارجی و داخلی به اجرای آن ادامه دادیم.»سید‌حسن نصرالله همچنین خاطر نشان کرد: «گفتیم که پاسخ امروز ما اولیه و مقدماتی است و اگر نتیجه عملیات برای ما ناکافی باشد، بعدا تصمیم می‌‌‌گیریم چه کنیم.»