دیروز هم در ایران عزای عمومی اعلام شد و ظهر روز گذشته اجتماع بزرگ مردمی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین با سخنرانی رئیس‌جمهور در میدان انقلاب تهران برگزار شد. رئیس‌جمهور در این تجمع با بیان اینکه کشتن زنان و کودکان و حمله بیمارستان را کدام وجدان انسانی قبول می‌کند، گفت: با حمله به بیمارستان‌ پایان رژیم صهیونیستی آغاز شد. رئیسی افزود: این رژیم حریف نیروهای مقاومت نمی‌شود و حالا حمله به زنان و کودکان و مردم عادی را آغاز کرده است. در حالی که شکست با جنایت علیه بشریت جبران نمی‌شود. وی با بیان اینکه این شکست به هیچ عنوان ترمیم نمی‌شود، تصریح کرد: کشتن زنان و کودکان شکست شما را ترمیم نمی‌کند. پیش از این صبح روز گذشته نیز دانشگاهیان و پزشکان در میدان فلسطین تهران در تجمعی حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه را محکوم کردند.

نمایندگان مجلس نیز روز گذشته با متوقف کردن جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در محکومیت جنایت نسل‌کشی در بیمارستان المعمدانی غزه به سر دادن شعار و راهپیمایی در خیابان مجاور ساختمان مجلس‌(خیابان مردم) پرداختند. همچنین دیوارهای صحن علنی مجلس دیروز سیاه‌پوش بود. در ادامه واکنش‌ها به حمله رژیم صهیونیستی به یک بیمارستان در غزه، روز گذشته آیت‌الله نوری همدانی در پیامی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به ملت مظلوم و بی‌دفاع غزه خصوصا بیمارستان المعمدانی را محکوم کردند.

درهمین حال محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه‌قضائیه در پیامی جنایت سفاکانه رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه را محکوم کرد. وی در این پیام تاکید کرد: یقینا این اقدام وحشیانه و وقیحانه صهیونیست‌ها، خشم مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را بر سر سفاکان آوار خواهد کرد و آنان را به پایان خود نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند.

در واکنشی دیگر آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، خواستار قیام امت اسلامی شد. علی‌اکبر ناطق‌نوری نیز در بیانیه‌ای با محکومیت جنایات غزه تاکید کرد که نسل‌کشی انزجار‌آمیز صهیونیست‌ها که بوی تعفن آن جهانی را فراگرفته است، در حافظه ملت‌های با شرافت جهان، برای همیشه باقی خواهد ماند‌. دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری هم با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایت شب گذشته رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی غزه، تاکید کرد: این جنایت آغازِ پایان رژیم صهیونیستی است./دنیای اقتصاد