بنابراین همه محدودیت‌ها تا رفع نگرانی از ورود پیک ششم ادامه خواهد داشت. وحیدی درباره محدودیت‌های اصناف و ساعات کار آنها، گفت: محدودیت عوض نشده و زدن ۲ دز واکسن کرونا برای اصناف لازم است و تا اول آبان باید یک دز را زده باشند. وی درباره چگونگی بازگشایی مدارس هم گفت: مدارس برابر ابلاغیه‌های قبل و اعلام وزارت آموزش‌وپرورش با حفظ پروتکل‌ها، استفاده ماسک، به شکل ترکیبی و حضوری دایر است. در شهرهای قرمز چون محدودیت‌ها بیشتر است، به میزان همان محدودیت‌ها، کلاس‌ها تشکیل می‌شود. همزمان با هشدار وزیر کشور، علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: شهرهای غربی در کرانه غربی کشور به دلیل تجربه دیرتر پیک پنجم، بیشترین شهرهای قرمز تا هفته گذشته را داشتند و امروز شهرهای قرمز و نارنجی در بخش مرکزی کشور در حال شکل‌گیری است. در همین حال به گزارش وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰هزار و ۱۰۴ بیمار جدید کووید-‌۱۹ در کشور شناسایی شدند که هزار و ۳۴۴ نفر از آنها بستری شدند. همچنین ۱۶۰ بیمار نیز جان باختند. از سوی دیگر مجموع واکسن‌های کرونای تزریق شده در کشور به ۸۹ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۱۱ دز رسید.

  درصد ایرانی‌های واکسن نزده

از سوی دیگر به گزارش «ایرنا»، پیام طبرسی، عضو کمیته علمی کشوری کووید‌-۱۹ گفت: حدود ۲۲ تا ۲۳ درصد مردم کشور هنوز واکسن کرونا نزده‌اند. این افراد یکی از مهم‌ترین ضعف‌ها در ایجاد ایمنی جمعی خواهند بود.

  اطلاعیه وزارت بهداشت درباره دز سوم واکسن

در همین حال مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: افراد بالای ۶۰ سال که دو نوبت واکسیناسیون اولیه از واکسن‌های غیرفعال شده (سینوفارم، کوواکسین بهارات و کووایران برکت) استفاده کرده‌اند، باید نوبت سوم واکسن ترجیحا مشابه نوبت اول‌(غیرفعال شده) به فاصله چهار ماه از نوبت دوم دریافت کنند.