او ادامه داد: صالحی همچنین تاکید کرد در حال‌حاضر دشمنان ایران می‌دانند که ما علم و توان تولید انرژی هسته‌ای را داریم، اما قصد تولید سلاح هسته‌ای را نداریم و دنبال آن نیستیم و نخواهیم بود؛ چراکه از نظر شرعی هم دلایلی داریم. به گفته لاهوتی، صالحی افزود: همچنین بحث رآکتور آب سنگین اراک مطرح و عنوان شد که کار این نیروگاه با تغییر تکنولوژی ادامه می‌یابد.

توضیحات معاون ضد‌جاسوسی واجا درباره‌ مقابله با آمریکا

خبر دیگر از مجلس آنکه معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات روز گذشته در جلسه فراکسیون مستقلین مجلس شورای‌اسلامی حضور یافت و از روند مقابله با توطئه‌ها و فعالیت‌های سرویس‌های جاسوسی علیه امنیت ایران توضیحاتی ارائه کرد. سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و عضو فراکسیون مستقلین مجلس در توضیح این جلسه به «ایسنا» گفت‌: گزارش جامعی از اقدامات شبانه‌روزی وزارت اطلاعات در مقابله با توطئه‌ها و فعالیت‌های سرویس‌های جاسوسی علیه امنیت ایران ارائه شد که محور این فعالیت‌ها توسط آمریکا و سرویس‌های جاسوسی صهیونیستی و انگلیسی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است؛ یعنی حوزه‌های نرم و سخت را هدف قرار داده‌اند. او افزود: ایشان گزارش مفصلی درباره‌ مقابله با این توطئه‌ها ارائه کرد که نمونه آن انهدام تیم جاسوسی آمریکا بود که پشتیبانی و تدارک‌هایی را دیده بودند. به گفته‌ نقوی‌حسینی در این جلسه برنامه‌های معاونت ضد‌جاسوسی وزارت اطلاعات برای مقابله با توطئه‌ها تشریح شد.

تقدیر ۲۲۲ نماینده از اقدام وزارت اطلاعات

در خبری دیگر از مجلس، در جلسه علنی دیروز پارلمان، ۲۲۲ نماینده مجلس با امضای بیانیه‌ای از اقدام وزارت اطلاعات برای انهدام شبکه ۱۷نفره جاسوسی آمریکا در ایران تشکر کردند.علی لاریجانی رئیس مجلس هم در نطق قبل از دستور جلسه علنی دیروز پارلمان، از وزیر اطلاعات و کارکنان این وزارتخانه به دلیل شناسایی، دستگیری و ضربه به شبکه جاسوسی آمریکا در کشورمان تشکر کرد.

اعلام وصول سوالی درباره فیلترشکن‌ها

همچنین دیروز هیات‌رئیسه مجلس سوال نصرالله پژمان‌فر، نماینده مشهد از محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات درباره عدم‌ساماندهی فیلترشکن‌ها را اعلام‌وصول کرد. این سوال درباره علت عدم‌عمل به وظایف قانونی درباره ساماندهی فیلترشکن‌ها و قطع سیمکارت‌های مجعول مطرح شده است.