روز گذشته سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، اقتدار دفاعی و نفوذ منطقه‌ای ایران را محصول زنده بودن مکتب امام(ره) و گوهر ارزشمند ولایت فقیه و هدایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد: در صیانت از استقلال، تمامیت ارضی و امنیت ملی کشور لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد.

به گزارش سپاه نیوز رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این پیام، تاکید کرد: در چهل سالگی و طلیعه پنجمین دهه انقلاب و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از حیات خود، باید یادآور شد گسترش عمق راهبردی و اقتدار منطقه‌ای ایران شرایط نوین و تردید ناپذیری را سبب شده است که امروز هیچ مساله‌ای در غرب آسیا بدون مشارکت ایران حل شدنی نیست و شکل‌گیری جبهه مقاومت اسلامی، رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی را به‌رغم حمایت‌های همه‌جانبه غربی و بعضا عربی بیش از هر زمان دیگر در کابوس و هراس امنیتی گرفتار ساخته است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه اگر روزی دشمنان قسم خورده اسلام و در راس آن نظام فرعونی ایالات متحده آمریکا برای فائق آمدن بر ملت ایران، دلخوش عده‌ای خودفروخته و بیگانه پرست یا چندین هواپیما و بالگرد بودند، اکنون برای مصاف سیاسی-امنیتی با جمهوری اسلامی ایران محتاج یک ائتلاف بزرگ از ده‌‌ها دولت معاند یا مرعوب هستند که آن هم بر فرض تحقق، فرجامی جز شکست، خفت و خواری برای خود تصور نمی‌کنند، گفت: ملت ایران از توان دفاعی کشور به‌عنوان موضوع اساسی انقلاب، ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد و در معادله‌ای معکوس هر گونه تهدید دشمن را به فرصتی طلایی برای توسعه دستاوردهای ناموسی انقلاب –به ویژه اقتدار دفاعی و موشکی- تبدیل و دست و پای هرمتعرض و تجاوزگری را قطع خواهند کرد. همچنین دیروز یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوریان ایران در مجلس و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان با صدور اطلاعیه‌ای سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را تسلیت گفت و در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد: آشوریان در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) همانند دیگر آحاد و اقشار میهن خود را در این سوگ سهیم می‌دانند.

جزئیات مراسم

از سوی دیگر، حمید انصاری دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) هم در تشریح مراسم سی امین سالگرد ارتحال حضرت امام، با بیان اینکه بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر در تهران و استان‌های همجوار در مراسم ۱۴ خرداد شرکت می‌کنند، اظهار کرد: مسوولیت هماهنگی استان‌های مجاور و تهران به عهده قرارگاه شهید فهمیده و سازمان محترم بسیج است که بسیج با جمعیت ۶۵۰۰ نفر کادر و بالغ بر صدها نفر مدیران کاروان این جمعیت‌ها را هدایت می‌کنند. او تصریح کرد: امسال چون مهمان خارجی دعوت نکردیم، تعداد زیادی از طلاب خارجی جامعه المصطفی در مراسم شرکت خواهند کرد.

مراسم پنجاه و ششمین سالروز قیام ۱۵ خرداد

همچنین قرار است مراسم پنجاه و ششمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد در گلزار شهدای این یوم‌الله در تهران برگزار ‌شود. این مراسم روز چهارشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در گلزار شهدای ۱۵ خرداد واقع در میدان بسیج، بزرگراه امام رضا (ع) بعد از میدان ثامن‌الحجج با حضور مسوولان کشوری و لشکری، امت حزب‌الله و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار خواهد شد.

در روز ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ مردم شهرهای تهران، قم و ورامین در اعتراض به دستگیری امام خمینی(ره) که به علت سخنرانی ایشان علیه کاپیتولاسیون وجنایت رژیم پهلوی در حمله به مدرسه علمیه فیضیه صورت گرفته بود، راهپیمایی کردند. این تظاهرات از سوی نیروهای نظامی پهلوی سرکوب شد و تعداد زیادی از تظاهرات‌کنندگان کشته و مجروح شدند.