به گزارش «ایسنا» واعظی افزود: در جلسه هیات دولت مهم‌ترین بحث درباره تصمیم اخیر آمریکا بود. اعلام کردیم این تصمیم قطعا مانع فروش نفت ایران نخواهد شد. رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه در بودجه ۹۸ پیش‌بینی شده بود اگر با برخی محدودیت‌ها مواجه شویم باید کشور را به خوبی اداره کنیم، تصریح کرد: باید قوای سه‌گانه و نهادهای مختلف دست به دست هم دهیم و در برابر فشارها خود را آماده کنیم. از سوی دیگر باید اطلاع‌رسانی به مردم انجام شود. این آخرین تلاش‌های آمریکا است، واشنگتن هر چه در توان داشته انجام داده و تاثیراتش را هم دیده‌ایم. واعظی در پاسخ به سوالی با این مضمون که «با توجه به اعلام آمادگی عربستان و امارات برای جبران کمبود نفت ایران، این اطمینان را می‌دهید که درآمد ارزی کشور کاهش پیدا نکند؟» گفت: بله قطعا ما صادرات نفتمان را خواهیم داشت.

کمیته نظارت در وزارت نفت

او در پاسخ به پرسش دیگری در ارتباط با پیشگیری از به وجود آمدن چهره‌هایی مثل بابک زنجانی در دوره تحریم‌های اخیر گفت: این نگرانی درست است، به هر حال هنگامی که می‌خواهیم نفتی را به فروش برسانیم با چنین موانعی رو‌به‌رو هستیم. روش‌هایی را پیش می‌گیریم که ممکن است روش متعارف باشند؛ بر این اساس ما تلاش بسیاری در این دوره کردیم، کمیته‌ای در وزارت نفت تشکیل شده است که نظارت عالی بر عملکردها داشته باشند و از این دوران حداکثر استفاده را خواهیم کرد که فروش نفت ما به خزانه باز گردد.

علت لغو سفر روحانی

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به حاشیه‌ها پیرامون لغو سفر رئیس‌جمهور به کردستان تصریح کرد: لغو این سفر دلیل خاصی ندارد. مقدمات سفر را آماده کردیم اما دو مورد را به ما گزارش دادند؛ یکی اینکه بارش برف صورت گرفت هوا سرد بود و دیدار مردمی جایی بود که مردم دچار سرما و سختی می‌شدند. نکته دوم این بود که  بعد از اینکه سفر را طراحی کردیم شرایطی پیش آمد و آقای رئیس‌جمهور باید جلسات گسترده‌ای می‌گذاشتند که مسائل را از نظر سیاسی و اقتصادی مورد بررسی قرار داده و کل کابینه و دستگاه‌های ذی‌ربط را توجیه کنند. صبح چهارشنبه قرار بود در سنندج باشیم، اما با توجه به اینکه اولین جلسه دولت بعد از اتفاقات اخیر بود باید در جلسه حضور می‌داشتیم. همیشه می‌توانیم به سنندج سفر کنیم، اما وقتی آمریکا به‌دنبال بر هم زدن وضعیت است باید برنامه داشته باشیم.

دستور رئیس‌جمهور به وزیران

واعظی در ادامه در ارتباط با افزایش قیمت کالاها در ماه مبارک رمضان گفت: رئیس‌جمهور به وزرای مربوطه دستور داده تا نیازهای ماه مبارک رمضان تامین شود. آنچه می‌توان تولید و آنچه باید ایجاد شود تا مردم نگرانی نداشته باشند.