در میان این ۱۰ مقام نهاد ریاست‌جمهوری، نام «شهیندخت مولاوردی» دستیار رئیس‌جمهور در امور شهروندی که در دولت یازدهم معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری بود نیز دیده می‌شود. مولاوردی شامگاه شنبه با انتشار نامه کناره‌گیری خود از دولت که خطاب به حسن روحانی نوشته بود، این خبر را تایید کرد. همچنین براساس آنچه «ایسنا» گزارش داده است، روحانی با استعفای «مسیح مهاجری» از سمت نمایندگی  رئیس‌جمهور در دانشگاه مذاهب اسلامی، «علی یونسی» از سمت دستیاری رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها و «اکبر ترکان» از مشاورت رئیس‌جمهور در احیای بافت‌های فرسوده موافقت کرد.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری هم استعفای «سیدرضا اکرمی» از سمت مشاورت رئیس دفتر رئیس‌جمهور، «علی جنتی» از سمت مشاورت رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، «بهمن حسین‌پور» از سمت معاونت تشریفات دفتر رئیس‌جمهور، «محسن محبی» از سمت ریاست مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست‌جمهوری، «فریدون وردی‌نژاد» از سمت مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر رئیس‌جمهور و «خلیل معظم‌زاده» از سمت معاونت پشتیبانی و منابع انسانی نهاد ریاست‌جمهوری را پذیرفت. البته سایت خبری انتخاب به نقل از یک مقام آگاه خبر داد که محسن مرتضایی‌فر اخیرا در حکمی از سوی واعظی به جای حسین‌پور به‌عنوان «معاون مراسم و تشریفات دفتر رئیس‌جمهور» منصوب شد و اسماعیل آبادی نیز به‌عنوان سرپرست معاونت پشتیبانی و منابع انسانی نهاد ریاست‌جمهوری مشغول به‌کار می‌شود. براساس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مصوب دوم مرداد ۱۳۹۷ مجلس، به‌کارگیری بازنشستگان دولتی در همه مناصب به‌جز جایگاه‌های روسای سه قوه، معاون اول رئیس‌جمهور و نواب رئیس مجلس و اعضای شورای نگهبان، وزرا و نمایندگان و معاونان رئیس‌جمهور ممنوع است.

خداحافظی مولاوردی

با این همه کناره‌گیری شهیندخت مولاوردی از دولت حسن روحانی به نظر از سایر کناره‌گیری‌ها متفاوت است. او که خود را پیش از این یک بار در آغاز دولت محمود احمدی‌نژاد بازخرید کرده بود، حالا در راستای اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، کناره‌گیری خود از حضور در دولت را اعلام کرد. مولاوردی متولد سال ۱۳۴۴ است و پیش از حضور در دولت روحانی به‌عنوان فعال سیاسی اصلاح‌طلب، پژوهشگر و فعال امور زنان فعالیت می‌کرد. او یکی از ۳ زنی است که در ۲ دولت روحانی فرصت حضور در کابینه را یافت. حالا با کناره‌گیری او، سهم اندک زنان در کابینه روحانی از این میزان نیز تقلیل یافت و باید دید که روحانی چه کسی را به جای او می‌نشاند. مولاوردی که پایان کار خود در دولت روحانی را با نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری اعلام کرد، در همین نامه توضیح داد که «اینجانب در ابتدای دولت نهم و در سال ۱۳۸۵ از روی اضطرار و ناخواسته از نهاد ریاست‌جمهوری خرید خدمت کرده و از تشکیلات دولتی خارج شدم.» مولاوردی در این نامه با تاکید بر اینکه برخلاف قانون مصوب ۱۳۹۵، تبصره یک اصلاحی مصوب امسال، درخصوص جواز به‌کارگیری بازخریدها در سمت‌های مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری سکوت اختیار کرده است، در عین حال از سمت خود به‌عنوان دستیار رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی کناره‌گیری و اعلام کرد: «از این پس در جمع فعالان نهادهای مدنی؛ پایگاهی که به آن تعلق داشته و دارم، پیگیر این مطالبات حقه بوده و البته در کنار دستیاران گمنام حقوق شهروندی در نقش یکی از دیده‌بانان و ناظران صادق این حوزه ظاهر خواهم شد.» البته پاسخ روحانی به کناره‌گیری مولاوردی نیز جالب توجه است؛ نامه‌ای که بدون سلام و خطاب به مولاوردی نوشته شده و تنها حاوی پذیرش استعفای او است. با این همه اما معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در واکنش به خداحافظی مولاوردی از دولت در کانال تلگرامی خود نوشت: «اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، نیروهای ارزشمندی را از دولت جدا کرد‌. از بهترین، پرتلاش و شایسته‌‌‌‌ترین آنها خانم شهیندخت مولاوردی است. طی پنج سال اخیر افتخار همکاری با این زن فداکار را داشتم، اینکه دولت از خدمات ایشان محروم شد جای تاسف دارد و ما دلتنگ ایشان خواهیم بود.»